مدیر دفتر توسعه آموزش دانشکده پزشکی علوم پزشکی تهران؛

واکسینه کردن دانشجویان ورودی ۱۴۰۰ تا مهرماه امکان پذیر نیست

1400/03/31 - 13:26 - کد خبر: 46116
واکسیناسیون

نصر: مدیر دفتر توسعه آموزش دانشکده پزشکی علوم پزشکی تهران با بیان اینکه واکسینه کردن دانشجویان ورودی ۱۴۰۰ تا مهرماه امکان پذیر نیست، گفت: پیشنهاد ما این است ترم اول یا نیم ترم اول دانشجویان به صورت مجازی و باقی ترم بعد از واکسیناسیون به صورت حضوری برگزار شود.

به گزارش نصر، دکتر نسیم خواجوی راد در جلسه هیئت رئیسه دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران گزارش کوتاهی از روند مبتلایان به بیماری کرونا ارائه کرد و گفت: باوجود درمان سرپایی اغلب بیماران مبتلا به کرونا، روزانه میانگین ۲۰ تا ۳۰ نفر فقط در بیمارستان امام خمینی بستری می‌شوند.
وی با اشاره به شیب ملایم و رو به بالای تعداد مبتلایان خاطرنشان کرد: تعداد موارد خانوادگی ابتلا دچار روند افزایشی شده که حاکی از قدرت واگیر ویروس و احتمال شیوع کرونای هندی است.
مدیر دفتر توسعه آموزش دانشکده پزشکی علوم پزشکی تهران در خصوص برگزاری کلاس‌های آموزشی دانشجویان به صورت حضوری اظهار کرد: باوجود این که از سرگیری حضوری کلاس‌ها منوط به اجرای کامل واکسیناسیون است، ما موظف به رعایت به یک سری از شیوه نامه ‌های بهداشتی هستیم و در کنار آموزش حضوری، همچنان آموزش مجازی باید فعال باشد.
دکتر خواجوی گزارشی از برنامه‌ریزی دوره‌گذار از دبیرستان به دانشگاه ویژه دانشجویان پزشکی ورودی ۱۴۰۰ ارائه داد و گفت: امسال در خصوص آموزش سه دسته از دانشجویان برنامه‌ریزی صورت گرفته است، اول دانشجویان ورودی ۱۴۰۰ و دوم دانشجویانی که امسال وارد ترم سه پزشکی می‌شوند، تا کنون هیچ مواجهه حضوری با دانشکده نداشتند و تمام دروس این دانشجویان به صورت مجازی ارائه شده است.
مدیر دفتر توسعه آموزش دانشکده پزشکی علوم پزشکی تهران تاکید کرد: دسته سوم دانشجویانی که تنها یک ترم در دانشکده بودند و اکنون وارد ترم ۵ و دوره کارآموزی می‌شوند و دوره فیزیوپاتولوژی را به صورت مجازی گذرانده اند.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، وی خاطر نشان کرد: اجرای کامل واکسیناسیون کرونا و داشتن کارت واکسن شرط حضور دانشجویان و اجرای برنامه دوره‌گذار به صورت حضوری است.
خواجوی با بیان اینکه واکسینه کردن دانشجویان ورودی ۱۴۰۰ تا مهرماه عملا امکان پذیر نیست، افزود: واکسن دانشجویان باید پس از اعلام نتایج کنکور و از ابتدای ترم طبق جدول زمانبدی شده انجام گیرد که این موضوع زمان بر است. پیشنهاد ما این است که برنامه دوره‌گذار مانند سال گذشته به صورت مجازی و با همکای دفتر منتورینگ و مرکز رشد استعدادهای درخشان و با استفاده از بارگزاری محتوا در کانال تلگرامی و تشکیل گروه‌های کوچک دانشجویی با همکاری دفتر منتورینگ برگزار شود. براین اساس ترم اول یا نیم ترم اول به صورت مجازی و باقی ترم بعد از واکسیناسیون به صورت حضوری برگزار شود.
دکتر خواجوی ادامه داد: در صدد هستیم برنامه دوره‌گذار از دبیرستان به دانشگاه برای دانشجویانی که وارد ترم ۳ می‌شوند را به صورت حضوری و پس از اجرای واکسیناسیون برگزار کنیم.
مدیر دفتر توسعه آموزش دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران در خصوص دوره‌گذار ویژه دانشجویانی که وارد دوره کارآموزی و ترم ۵ می‌شوند گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده سعی ما بر این است که دوره پیش بالینی را به دل بخش‌ها ببریم.
انتهای پیام/

پژوهشیار