امیر دریادار سیاری:

نهضت ساخت و تولید ناوشکن ادامه خواهد داشت

1400/03/31 - 13:01 - کد خبر: 46111
امیر دریادار سیاری

نصر: معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: پروژه ساخت ناوشکن‌ها، ناوهای موشک‌انداز، زیردریایی‌های کلاس فاتح و غدیر و دیگر پروژه‌ها در نیروی دریایی همچنان ادامه خواهد داشت.

به گزارش نصر، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به الحاق ناوشکن دنا و ناو مین‌شکار شاهین به نیروی دریایی ارتش ایران، اظهار داشت: ناوشکن دنا چهارمین ناوشکن تولیدشده و ارتقا یافته از کلاس ناوشکن جماران است که در سازمان صنایع دریایی وزارت‌ دفاع ساخته شده است.
وی با اشاره به مدت زمان ساخت ناوشکن دنا گفت: از ۳۰ بهمن ۱۳۸۸ که فرمانده معظم کل قوا (مد ظله العالی) جهت الحاق ناوشکن جماران به بندرعباس تشریف آوردند، تدبیر فرمودند روند ساخت ناوشکن‌های جدیدتر باید ادامه یابد تا نیازمندی به ساخت ناوشکن در نیروی دریایی ارتش برطرف شود و ما دیگر دست نیاز به سوی سایرین دراز نکنیم؛ خوشبختانه امروز به دست توانمند متخصصان داخلی، چهارمین فروند از شناور کلاس جماران ساخته شده و مأموریت خود را آغاز کرده است.
معاون هماهنگ‌کننده ارتش با بیان اینکه طبیعتاً هر یک از ناوشکن‌های ساخته شده نسبت به نمونه قبلی برتری‌هایی دارد، افزود: این ناوشکن نیز در حوزه سرعت و قدرت پیشران، سلاح و سامانه، سامانه راداری و سونار،  ارتباطات، شعاع عملیاتی و پذیرش بالگرد و... نسبت به نمونه‌های قبلی دارای برتری‌هایی است.
امیر دریادار سیاری با  تاکید بر اینکه ارتقای توان دفاعی در جهت برقراری امنیت و ارسال پیام صلح  و دوستی به کشورهای منطقه است، عنوان کرد: ما با افزایش توان دفاعی خود، این پیام را به دنیا مخابره می‌کنیم که می‌توانیم به خوبی از خلیج فارس، دریای عمان و شمال اقیانوس هند که متعلق به ملت‌های منطقه است، دفاع کنیم و نیازی به حضور هیچ بیگانه‌ای در منطقه نیست.
وی سپس در خصوص ناو مین‌شکار شاهین گفت: ناو شاهین برای نخستین بار و به همت متخصصان نیروی دریایی و وزارت دفاع ساخته شده است و از توانمندی مقابله با مین در عرصه دریاها برخوردار است.
معاون هماهنگ‌کننده ارتش در پایان خاطرنشان کرد: پروژه ساخت ناوشکن‌ها، ناوهای موشک‌انداز، زیردریایی‌های کلاس فاتح و غدیر و دیگر پروژه‌ها در نیروی دریایی همچنان ادامه خواهد داشت.
انتهای پیام/

پژوهشیار