پیگیری اصلاح خط ریلی حاشیه رودخانه ارس و ایجاد رونق در منطقه جلفا

1400/03/30 - 12:08 - کد خبر: 46038
خط ریلی، ریل، قطار

نصر: نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: در واقع جلساتی با وزارت امور خارجه و گمرک صورت گرفت تا بتوانیم رونق گذشته جلفا که به واسطه اتصال به خط ریلی روسیه محقق شده بود و مجرای تنفسی برای صادرات و واردات کالا به شمار می رفت را مجددا احیا کنیم.

به گزارش نصر، احمد علیرضابیگی در خصوص بازدیدها و سرکشی هایش برای حل مشکلات و دغدغه های مردم حوزه انتخابیه‌اش، اظهار داشت: متاسفانه منطقه تبریز طی سال گذشته در چنین ایامی موضوع قطعی های مکرر آب آشامیدنی را تجربه کرد که سبب بروز مشکلات متعدد شد.
نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در این زمینه تلاش های بیشماری صورت گرفته و جلسات مختلفی با سازمان آّبفای کشور برگزار شد تا مشکلات سال گذشته تکرار نشود. باید یادآور شد منابع آب در منطقه کم نیست اما ناکارآمدی موجب بروز چنین مسائلی شده است.
وی ادامه داد: همچنین با توجه به آزاد شدن اراضی اشغالی جمهوری آذربایجان و به تبع آن آزاد شدن خط راه آهن قطع شده در حاشیه رودخانه ارس، پیگیری اصلاح این خط ریلی صورت گرفت.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: در واقع جلساتی با وزارت امور خارجه و گمرک صورت گرفت تا بتوانیم رونق گذشته جلفا که به واسطه اتصال به خط ریلی روسیه محقق شده بود و مجرای تنفسی برای صادرات و واردات کالا به شمار می رفت را مجددا احیا کنیم.
علیرضا بیگی گفت: تامین نهاده ها مشکل فراگیر ملی است و عدم پیش بینی لازم برای تامین نهاده ها یکی از دغدغه های مهم بشمار می رود لذا پیگیری های زیادی در این راستا صورت گرفته تا مشکلات مردم برطرف شود.
عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه پروژه های مختلفی در منطقه تبریز، اسکو و آذرشهر وجود دارند که برای تکمیل آنها نیاز به تخصیص اعتبار است، خاطرنشان کرد: در این راستا تلاش های زیادی صورت گرفت تا منابع کافی پیش بینی شود.
انتهای پیام/

پژوهشیار