محسنی اژه‌ای:

مردم آقای رییسی را با رای معناداری انتخابات کردند

1400/03/30 - 11:11 - کد خبر: 46030
سید ابراهیم رئیسی

نصر: معاون اول قوه قضاییه گفت: مردم آقای رییسی را با رای معناداری انتخابات کردند.

به گزارش نصر، حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در نشست خبری که به مناسبت هفته قوه قضاییه برگزار شد،
ضمن تبریک  فرارسیدن هفته قوه قضاییه و دهه کرامت گفت: مردم ما مجددا حماسه دیگری را در پای صندوق‌های رأی خلق کردند و مکر دشمنان را به خودشان برگرداندند.
معاون اول قوه قضائیه با اشاره به نامگذاری هفته قوه قضائیه گفت: بعد از اینکه در سال ۵۷ انقلاب اسلامی به پیروزی رسید، استکبار باور نمی‌کرد آن چیزی که در کشور و منطقه پایه گزاری کرده بودند را یک روحانی و یک مرجع تقلید با کمک مردم و توسط انقلاب، این پایه گذاری را هم در هم بشکند. وقتی انقلاب به پیروزی رسید نهایت تلاش شد تا از پیروزی انقلاب جلوگیری شود اما نتوانستند، قانون اساسی نوشته شد و با رأی بسیار بالا انتخاب شد.  جنگ‌های داخلی را به صورت گسترده به راه انداختند و تمام قدرت خود را به کار گرفتند تا از تثبیت جمهوری اسلامی بتوانند جلوگیری کنند و  بسیاری از بزرگان کشور را ترور و شهید کردند و بسیاری از رده‌های مختلف مسئولین را در دولت و قوه قضائیه شهید کردند و باز هم اکتفا نکردند و استاد، دانش‌آموز و همه را شهید کردند. فقط توسط یک گروه به نام منافقین حدود ۱۷ هزار نفر از مردم را شهید کردند. اما این انقلاب تثبیت شد و تا به امروز جلو رفت و به نظامی غیرقابل باور جلو رفت، وقتی در هفتم تیر شهید بهشتی در یک عملیات تروریستی به شهادت رسیدند از اول تیر تا هفتم تیر را قوه قضائیه نام گزاری کردند.
وی تصریح کرد: در این هفته برای هر روز یک نام انتخاب می‌شود و به تناسب آن نامگذاری اقدامات مرتبط در کشور اجرا می‌شود البته امسال به دلیل مسائل کرونایی شرایط کمی متفاوت است.
محسنی اژه‌ای خاطرنشان کرد: انتخابات ریاست جمهوری امسال یک تفاوتی با سال‌های گذشته داشت، آن هم این بود که ریاست قوه قضائیه یکی از نامزدهای انتخاباتی بود اما تدبیری اندیشیده شد که در زمینه برنامه‌های هفته قوه قضائیه و کارهای قوه کوچک‌ترین خللی ایجاد نشود. یک تمهید باید داشته باشیم تا زمانی که ریاست جدید قوه قضائیه انتخاب می‌شود.
وی تاکید کرد: آقای رییسی به دلیل درخواست های مردم پا به عرصه انتخابات گذاشتند. مردم آقای رییسی را با رای معناداری انتخابات کردند و ایشان باید تمهیدات لازم را برای دولت آینده داشته باشند و تمهیدی هم باید برای قوه قضاییه داشتند تا  مقام معظم رهبری جایگزین ایشان را معرفی کنند.
وی یاداور شد: یک جهت این است که ریاست قوه قصاییه بعنوان منتخب مردم می خواهد ریاست دولت را منتسب شود حدود ۴۰ سال در قوه قضاییه بودند و ۱۰ مسولیت بازرسی کل کشور برعهده داشتند و ۱۰ سال معاونت اولی در قوه قضاییه برعهده داشتند  و در این دو سال و اندی ریاست قوه قضاییه را برعهده بودند لذا به همه مشکلات اگاهند.
انتهای پیام/

پژوهشیار