انتخابات 1400/

امام جمعه تبریز:مشارکت حداکثری در انتخابات موجب شکست دشمنان می‎‌شود

1400/03/28 - 17:37 - کد خبر: 45932
محمد علی آل هاشم

نصر: نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با بیان اینکه با رای دادن امنیت کشور را تضمین می‌کنیم، گفت: مشارکت حداکثری در انتخابات موجب احساس شکست دشمنان می‌شود.

به گزارش نصر، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم در خطبه های نماز جمعه تبریز با بیان اینکه مشارکت کمتر در انتخابات موجب می شود دشمن احساس پیروزی کند، افزود: تبریک گفتنِ کسانی که برنده نشده اند به کسانی که برنده شده اند، مصداق تقوای انتخاباتی است.
حجت الاسلام آل هاشم با اشاره به مشکلات اخذ رای الکترونیکی، گفت: این مشکل کشوری بود؛ در هر صورت مردم از ساعت هفت صبح در پای صندوق های رای حضور پیدا کرده بودند، نمی دانم دستگاه مشکل داشت یا خدایی نکرده دست هایی وجود داشت که عمدا این کار را کرده که مشارکت مردم کم باشد.
وی با تقدیر از زحمات دست اندرکاران اظهار کرد: متاسفانه این اختلال در ساعات اولیه موجب ناراحتی مردم شد تا اینکه اعلام کردند امکان رای دستی وجود دارد.
امام جمعه تبریز گفت: باید دستگاه نظارت بررسی کند تا اگر عمدی در کار بود، برخورد شود.
وی همچنین با توصیه به مودت و برادری بین رقبای انتخاباتی تاکید کرد: فردای انتخابات باید روز مهربانی باشد، عوامل انتخابات شبانه روز تلاش کرده اند و ما از آنها تشکر می کنیم، ملت ایران، بزرگترین برنده انتخابات هستند، طرفداران نامزدهای پیروز، موفقیت شان را از طرف خدا بدانند.
حجت الاسلام آل هاشم همچنین یادآور شد: طرفداران سایر نامزدها احساس خسارت نکنند، آنها نقش زیادی در این انتخابات داشتند و حضور نامزدها بزرگترین کمک برای رقابت انتخاباتی بود، بر این اساس بعد انتخابات، از حرف هایی که مردم را دلسرد می کند، بپرهیزیم.
رییس جمهور منتخب، رییس جمهور تمام ملت است
وی تاکید کرد: رییس‌جمهور، رییس جمهور منتخب هر کس که باشد، رییس جمهور تمام ملت است.
امام جمعه تبریز اظهار کرد: این ۲ ماه تا پذیرش ریاست جمهوری، فرصت خوبی است که با نخبگان گفت و شنود برقرار شود، رییس جمهور باید عدالت را برقرار کرده و از حالا در خصوص مقابله با فساد و توطئه های سیاسی و اقتصادی و فرهنگی آمادگی داشته باشند.
وی همچنین با اشاره به سقوط نتانیاهو، گفت: نتانیاهو، تندرو متعصبی بود که با تمام توان و نیرنگ تلاش کرد که ۱۲ سال بر منصب نخست وزیری رژیم صهیونیستی باشد و با سیاست های نابخرد خود، چیزی جز خونریزی و ترور و ناامنی را فراهم نیاورد.
حجت الاسلام آل هاشم ادامه داد: اکنون دولت غاصب اسراییل باید علاوه بر کابوس مقابله با مقاومت، در رویای آرامش داخلی نیز به سر ببرد چون ماه های آینده، ماه های سخت تری برای اسراییل خواهد بود، امیدواریم زودتر از موعد مقرری که رهبر معظم انقلاب فرموند (۲۵ سال) رژیم اشغالگر قدس نابود شود.
وی همچنین در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه تبریز گفت: تقسیم وظیفه بین پدر و مادر در مساله تربیت و رشد کودک یک امر عصری و زمانی نیست، بلکه متناسب با استعدادهای متفاوت زن و مرد است.
وی تاکید کرد: هیچ پدری توان پر کردن نقش مادر را ندارد، برای همین از تمام مادران استدعا می کنیم برای رشد کودکانشان، وظایفشان را در قبال تربیت آنها و در افکار و رفتارشان در تربیت فرزند بازنگری کنند.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم اظهار کرد: نسبت به ساختار جنسیتی انسان، تکالیف متفاوتی تعیین شده است و ما نمی توانیم اقتضائات جنسیتی زن و مرد را نادیده بگیریم، نقش اختصاصی زن در نظام خانواده مادری و همسری است و هر یک از این نقش ها، تکالیف و اقتضائات خاصی دارد و غفلت در مورد آن آثار جبران ناپذیری  به بار خواهد آورد.
وی گفت: نقش زن در نظام خانواده تضعیف شده و در نظام اجتماعی تحریف شده، شاهد تضعیف ارزش های اخلاقی در جامعه هستیم و نقش مادری کم رنگ شده است و این زنگ خطر است.
انتهای پیام/

پژوهشیار