دبیر ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی:

امکان رای‌دادن به صورت دستی نیز در شعب تبریز فراهم است

1400/03/28 - 09:29 - کد خبر: 45891
مشارکت مردم

نصر: دبیر ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی با اشاره به مشکلاتی که در رای‌گیری الکترونیکی در برخی شعب تبریز رخ داده است، گفت: برای حل این مشکل امکان رای‌دادن به صورت دستی نیز در شعب تبریز فراهم شده است.

به گزارش نصر، مرتضی محمدزاده روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در تبریز به صورت کاملا الکترونیکی است اما با گذشت سه ساعت از آغاز رای گیری،  برخی شعب با مشکلاتی مواجه شده اند که می توانند تا رفع مشکل از تعرفه های دستی برای رای گیری استفاده کنند.
وی با اشاره به اینکه در ۷۰۰ شعبه با ۲ هزار و ۸۰۰ صندوق الکترونیکی برگزار می شود، تاکید کرد: تحت هیچ شرایطی انتخابات متوقف نخواهد شد و پیش بینی های لازم برای تمامی شرایط انجام شده است.
محمدزاده گفت: هیچ نگرانی از تجمیع آرا وجود ندارد و در صورت قطعی سیستم الکترونیکی نمایندگان فرمانداران و هیات نظارت می توانند از تعرفه استفاده کنند و بارفع مشکل، دوباره رای گیری الکترونیکی را از سر گیرند.
وی با بیان اینکه بیش از ۶۰ هزار نفر نیروی انسانی در شعب استان برای برگزاری انتخابات و اخذ رای حضور خواهند داشت، افزود: تعداد واجدین شرایط تبریز نیز یک میلیون و ۳۷۰ هزار نفر می باشد که از این تعداد ۱۵ هزار رای اولی هستند.
بر اساس اعلام سامانه ملی ثبت احوال، سه میلیون و ۴۳ هزار نفر در آذربایجان شرقی واجد شرایط رای‌دادن هستند.
انتهای پیام/

پژوهشیار