رئیس ستاد انتخابات کشور؛

۵۹ میلیون و ۳۱۱ هزار و ۳۰۷ واجد شرایط رای دادن داریم/ اعلام نتیجه ریاست جمهوری تا پیش از ظهر شنبه

1400/03/27 - 23:26 - کد خبر: 45874
جمال عرف

نصر: رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: ۵۹ میلیون و ۳۱۱ هزار و۳۰۷ واجد شرایط رای دادن داریم.

به گزارش نصر، جمال عرف اشامگاه پنجشنبه در گفت‌وگوی تلویزیونی با بیان اینکه ۵۹ میلیون و ۳۱۱ هزار و۳۰۷ واجد شرایط رای دادن داریم، اظهار کرد: شعب به دلیل کرونا  افزایش یافته است. نزدیک به ۶۷ هزار شعبه شهری و بالغ بر۷۵ هزار صندوق روستایی داریم. این تفاوت به این دلیل است که در هر روستا یک صندوق وجود دارد اما در ریاست جمهوری با یک صندوق سیار می توان به چندین روستا مراجعه کرد. اگر ضرورت داشت از چرخبال برای رساندن صندوق به مناطق و روستاهای صعب العبور استفاده می کنیم.
وی درباره میزان تعرفه های توزیع شده اظهار کرد: ما بین ۱۰ تا۱۵ درصد تعداد تعرفه ها را بیشتر به شعبه‌ها  داده ایم و پس از فرمایش رهبری، دوباره به استانداران، فرمانداران و بخشداران ابلاغ کردیم تا مسیر بازبینی شود. در سیستم هوشمند ما اگر غرفه‌ها در شعبه ای هفتاد درصد باشد رنگ آن سبز، پنجاه درصد زرد و سی درصد باشد رنگ قرمز می شود تا به شعبه تعرفه اختصاص دهیم ولی نباید مشکلی در زمینه تعرفه داشته باشیم.
عرف درباره زمان اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری گفت: اگر شعبه ای نیاز به بازبینی و بازشماری آرا نباشد، تا پیش از ظهر شنبه نتیجه ریاست جمهوری اعلام می شود.
وی همچنین درباره زمان پایان اخذ رای اظهار کرد: انتخابات تا ساعت ۱۲ ادامه دارد و در موارد خاص تا ساعت ۲ بامداد تمدید می شود.
انتهای پیام/

پژوهشیار