دبیر ستاد انتخابات آذربایجان شرقی خبر داد؛

15 هزار نفر رای اولی در تبریز / 3 میلیون واجد شرایط رای دادن در آذربایجان شرقی

1400/03/27 - 11:13 - کد خبر: 45835
نشست خبری

نصر: دبیر ستاد انتخابات آذربایجان شرقی گفت: واجدین شرایط در استان 3 میلیون و 43 هزار نفر که از 70 هزار نفر رای اولی و در تبریز 1 میلیون و 370 هزار نفر واجد شرایط هستند که از این میان 15 هزار نفر رای اولی هستند.

به گزارش نصر، "مرتضی محمدزاده" در نشست خبری ستاد انتخابات استان که صبح امروز پنجشنبه با حضور خبرنگاران برگزار شد، گفت: استان در آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در روز ۲۸ خردادماه قرار دارد.
وی ادامه داد: آمادگی کامل را به لحاظ امکانات زیر ساختی و تجهیزات و اقلام و نیروی انسانی دارد، در استان ما بالغ بر 60 هزار نفر ماموریت انجام خواهند داد.
وی افزود: 3521 شعبه در سراسر استان خواهیم داشت که شمارش نتایج آرا ابتدا ریاست جمهوری سپس نتایج اولین میان دوره مجلس شورای اسلامی در میانه و در نهایت نتایج انتخابات شورای شهر که 69 حوزه انتخابیه شهری است اعلام خواهد شد.
وی در رابطه با پروتکل های بهداشتی نیز گفت: سلامتی شهروندان جای تعارف ندارد، 7 ماه مانده به انتخابات سناریو سازی تمام شرایط احتمالی را داشتیم و اکنون به اذعان کارشناسان بهداشت حداکثر بهداشت را در حوزه های انتخابیه خواهیم داشت و برای این منظور شعبات را افزایش و مجموعه اقدامات لازم را در این جهت انجام داده ایم.
محمدزاده اضافه کرد: این دوره الکترونیکی ترین انتخابات در تمام ادوار خواهد بود و برای این موضوع 2800 صندوق در نظر گرفته شده است.
دبیر ستاد انتخابات استان در رابطه با اخذ رأی از بیماران کرونایی، گفت: برای بیماران کرونایی یک تا سه شعبه در نظر گرفته شده است که فقط در بیمارستان  های امام رضا، بهبود، نورنجات، شهید محلاتی، الزهرا، شهدا، رازی، امام سجاد، شهریار، 29 بهمن، علوی، عالی نسب، شهید محلاتی، شهید قاضی و ولیعصر خواهد بود.
وی در پایان خاطرنشان کرد: واجدین شرایط در استان 3 میلیون و 43 هزار نفر که از 70 هزار نفر رای اولی و در تبریز 1 میلیون و 370 هزار نفر واجد شرایط هستند که از این میان 15 هزار نفر رای اولی هستند.
انتهای پیام/

پژوهشیار