مسافران ناوگان اتوبوسرانی تبریز ۴۰ تا ۵۰ درصد کاهش یافته است

1400/03/27 - 09:54 - کد خبر: 45817
اتوبوس BRT، اتوبوس

نصر: مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه گفت: آمار مسافران ناوگان اتوبوسرانی تبریز و حومه نسبت به روزهای عادی سال‌های گذشته به تناسب خطوط و مسیرها ۴۰ تا ۵۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش نصر، ایمان غنی زاده، روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: از زمان شیوع کرونا و با توجه به محدودیت های اعمالی روزانه حدود ۳۰۰ هزار نفر مسافر از خدمات اتوبوسرانی تبریز و حومه استفاده می کنند.
وی اظهار داشت: کاهش تعداد مسافران در بعضی خطوط باعث شده، تامین هزینه و سوخت اتوبوس برای راننده در بخش خصوصی مقرون به صرفه نباشد و کاهش درآمد و وجود تورم حاکم در قطعات و لوازم یدکی اتوبوس فشار دوچندانی را بر رانندگان وارد کرده است.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه با اشاره به اقدامات مستمر شرکت واحد در راستای جلوگیری از شیوع کرونا در ناوگان حمل و نقل عمومی گفت: ۹۸ درصد مسافران از ماسک استفاده می‌کنند و در همه پایانه‌ها و ایستگاه‌های پرمسافر ماسک با قیمت مصوب دولتی ( یک هزار تومن) ارایه می‌شود و ضدعفونی اتوبوس ها نیز به صورت مستمر ادامه دارد.
غنی زاده، ادامه داد: عوامل بازرسی در ایستگاه‌های پرمسافر نیز در صورت مشاهده مسافر نیازمندی که امکان تهیه ماسک برایش مقدور نباشد، ماسک در اختیارش آنان قرار می دهند.
وی با تاکید بر ادامه روند استفاده حداکثری مسافران از ماسک، یادآوری کرد: حساسیت شهروندان در مقایسه با سال قبل نسبت به کرونا کاهش یافته ولی استفاده از ماسک در وهله نخست، تضمین کننده حفظ سلامتی خود فرد و در مرحله بعد تامین کننده سلامت سایر افراد است.
به گزارش ایرنا، بر اساس استانداردهای حمل و نقل عمومی، ناوگان اتوبوسرانی تبریز و حومه به یک هزار و ۸۰۰ دستگاه اتوبوس نیاز دارد اما در زمان حاضر خدمات اتوبوسرانی با ۷۲۱ دستگاه انجام می‌شود.
انتهای پیام/

پژوهشیار