خبر/

داعش خط انتقال برق ایران به عراق را منفجر کرد

1400/03/26 - 22:49 - کد خبر: 45809
برق، دکل برق

نصر: فرمانده بسیج عشایری عراق می گوید گروه تروریستی داعش خط راهبردی انتقال برق ایران به عراق را در شمال شرقی دیاله هدف قرار داده و منفجر کرده است.

به گزارش نصر، محمد العزاوی امروز چهارشنبه با اعلام این خبر افزود: اقدام تروریستی داعش منجر به قطع برق وارداتی عراق از ایران شد.
احمد موسی سخنگوی وزارت برق عراق نیز در این باره گفت: خط انتقال برق ایران به استان دیالی با انفجار بر اثر بمب های کار گذاشته شده از کار افتاد.
موسی به رسانه های عراقی افزود: این حمله تروریست ها نیمه شب گذشته رخ داده است.
وی ادامه داد: این انفجار علاوه بر از کار انداختن این خط انتقال، ۴۰۰ مگاوات برق به این استان خسارت زد و تیم وزارت برق عراق با حمایت نیروهای امنیتی در حال حاضر در تلاشند این خسارت، جبران و خط برق فعالیت خود را بازیابد.
انفجار ۹ دکل برق به دست تروریست ها ۳ استان عراق را تاریک کرد
همچنین یک منبع امنیتی در استان صلاح الدین امروز چهارشنبه از انفجار ۹ دکل برق به دست گروهی ترویستی خبر داد؛ اقدامی که بخش های وسیعی از سه استان صلاح الدین، کرکوک ونینوا را دز تاریکی فرو برد.
به گزارش ایرنا به نقل از شفق نیوز، تروریست های ناشناس ابتدا ۸ دکل را که با تازگی (دو روز پیش) تعمیر شده بود و برق را به الشرقاط، بیجی در شمال صلاح الدین و القیاره در نینوا انتقال می داد ، با بمب های کارگذاری شده منفجر کردند. سپس دکل نهم بین دو ناحیه مکیشیفة و سامراء در جنوب شرق تکریت منفجر شد. برق این مناطق وسیع عراق در حال حاضر قطع است.
هنوز گروهی مسئولیت حمله را بر عهده نگرفته اما سوابق آن، نشان از دست داشتن احتمالی تروریست های داعش دارد زیرا عناصر داعش بارها با دکل های انتقال برق در استان های پرحادثه مانند دیالی، کرکوک وصلاح الدین حمله می کنند.
این منبع امنیتی بر ضرورت حمایت از دکل های برق در برابر حملات تروریستی تاکید کرد.
انتهای پیام/

پژوهشیار