گزارش/

آینده‌نگری برای چهار سال در روز انتخابات

1400/03/26 - 17:08 - کد خبر: 45800
انتخابات

نصر: انتخابات، آینده‌نگری را در بطن خود دارد و نقش مردم در آن انکارناپذیر است و حضور در پای صندوق‌های رای و سپردن قدرت به فرد منتخب اکثریت، در واقع نشان‌دهنده اراده عمومی در تعیین سرنوشت کشور برای چهار سال آینده خواهد بود.

به گزارش نصر، دعوت مسوولان و گروه های مختلف سیاسی و غیر سیاسی برای حضور مردم در انتخابات نشان می دهد که اراده مردم در شکل گیری انقلاب اسلامی در مقاطع مختلف نقش اساسی داشته و بر هر اراده دیگری ارجح است و در مقاطع مختلف انقلاب حضور مردم و اراده آنان نقش اول را در انتخاب رییس جمهور، نمایندگان مجلس، نمایندگان شورای شهر، خبرگان رهبری داشته و بار دیگر ۲۸ خرداد ماه جاری سیزدهمین انتخابات رییس جمهوری و ششمین انتخابات شورای شهر با حضور آگاهانه مردم برگزار می شود.  رضایت یا عدم رضایت مردم از شرایط کنونی هر ۲عامل اساسی برای حضور حداکثری در انتخابات است تا زمینه اراده مردم برای انتخاب اصلح و مورد نظر عموم فراهم شود بر این اساس با رای به نزدیکترین سلیقه خود می توان در تثبیت مسیر یا تعیین مسیر جدید کشور ایفای نقش کرد.  

انتخابات از وقایع مهمی است که در تمام نقاط دنیا آثار آن گسترده است
نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر و سخنگوی مجلس شورای اسلامی در مورد اهمیت انتخابات به خبرنگار ایرنا گفت: انتخابات از وقایع مهمی است که در تمام نقاط دنیا آثار آن گسترده است.  
محمدحسین فرهنگی با تاکید بر لزوم شرکت حداکثری در انتخابات اظهار کرد: اگر قبلا انتخابی شده و مردم به هر عنوان از آن ناراضی هستند این موضوع خود باید انگیزه مضاعفی شود برای اینکه به انتخاب درستی دست بزنند و زمینه فراهم شود برای آینده و اگر در آن مشکلاتی وجود داشته است باید در انتخاب جدید طوری در پای صندوق رای رفتار شود که آن مشکلات تکرار نشود یا به حداقل برسد و یا اگر رضایتی هست مسیر دنبال شود.  
وی افزود: بر این اساس از عموم مردم انتظار می رود که برای تحقق کامل این وظیفه مهم ملی، اجتماعی، سیاسی و دینی جدیت حداکثری داشته باشند و در جدیت خود تردید نداشته باشند.  
فرهنگی اظهار کرد: ۲۸ خرداد شاهد حضور گسترده و پویش ملی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر خواهیم بود و بار دیگر مردم نقش خود را به طور کامل ایفا خواهند کرد.  

خلق حماسه سیاسی بزرگ در ۲۸ خرداد در صفحات افتخارآمیز انقلاب اسلامی ایران باقی خواهد ماند
دیگر نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی نیز با تاکید بر اینکه ستادهای انتخاباتی شعاع فعالیت خود را با هدف جلب بیشتر مشارکت مردم افزایش دهند، گفت: باید نشاط به تنور انتخابات افزوده شود و آن را داغ تر کند طوری که آرای خاکستری هم وارد میدان انتخابات شده و ۲۸خرداد حماسه دیگری در تاریخ انقلاب ثبت شود.  
حجت الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج الدینی ادامه داد: خلق حماسه سیاسی بزرگ در ۲۸ خرداد در صفحات افتخارآمیز انقلاب اسلامی ایران باقی خواهد ماند و امیدواریم مردی از تبار آیت الله بهشتی، مطهری، مفتح و رجایی پیروز انتخابات شود.  

اهمیت انتخابات بر کسی پوشیده نیست
دبیر مجمع نخبگان آذربایجان شرقی نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اهمیت انتخابات و ضرورت آن بر کسی پوشیده نیست.  
حسین نعمتی اظهار کرد: شرکت در انتخابات امر واجب و فریضه الهی است، گرچه در یک روز انجام می شود اما آثار آن در سالیان و شاید دهه ها باقی می ماند به خصوص در روند پیشرفت و توسعه کشور تاثیر مستقیم دارد.  

انتخابات، مظهر اقتدار ایران و تبلور نا امیدی منافقان و جیره خواران استکبار است
فرمانده تیپ ۲۵ نیرو مخصوص واکنش سریع نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی نیز به ایرنا گفت: حماسه انتخابات، مظهر اقتدار ایران و تبلور نا امیدی منافقان و جیره خواران استکبار است و باید خیلی پر شور و آگاهانه برگزار شود.
سرهنگ علی دلاور با تاکید بر حضور حداکثری و با بصیرت کارکنان این تیپ در حماسه انتخابات، خاطر نشان کرد: مردم ولایتمدار ایران اسلامی باید در سیزدهمین دوره انتخابات، با هوشمندی، درایت و بینش سیاسی وارد صحنه انتخابات شوند و شخصی را که مدافع آرمان ها، ارزش های انقلاب، ولایت و حق و حقوق ملت شریف ایران اسلامی باشد را برای ریاست قوه مجریه انتخاب کنند.
وی با بیان اینکه ملت سرافراز این مرز و بوم با وجود انواع تحریم ها، مشکلات و  فشارها همواره در تمامی صحنه های همیاری و همدلی حضور دارند، تصریح کرد: حماسه سیاسی با حضور و مشارکت فعال در انتخابات محقق می شود، مشارکت در انتخابات ناامیدی دشمن را در پی دارد و وقتی رییس‌جمهوری انتخاب می‌شود و دولتی تشکیل می‌دهد هرچه پشتوانه‌ او بیشتر و قوی‌تر باشد، به طور قطع بهتر است و قدرت بازدارندگی کشور را بالا می‌برد، این امر به کشور امنیت می‌دهد و برای ایران بزرگ حیثیت ایجاد می‌کند. حماسه سیاسی با حضور و مشارکت فعال در انتخابات محقق می شود، مشارکت در انتخابات ناامیدی دشمن را در پی دارد.
فرمانده تیپ ۲۵ نزاجا با اشاره به فرمایش بنیانگذار کبیر انقلاب «اما اگر بخواهید در مقابل دنیا اظهار حیات‌ ‌بکنید که بگویید ما بعد از گذشت چندین سال زنده هستیم، باید مشارکت کنید.» گفت: هر رای که در صندوق انداخته می شود همچون تیری است که در قلب دشمنان جمهوری اسلامی ایران زده می شود. حق هر ایرانی یک رای است و نباید هیچ کس از حق خود به آسانی بگذرد آینده هر ملت در دستان خود آن ملت است جمعه یک بار دیگر مردم ایران علی‌الخصوص نیروهای مسلح به جهانیان ثابت خواهند کرد که همیشه کنار انقلاب ایستاده‌اند و بدون توجه به جهت های سیاسی و نگرش های مختلف تا آخرین قطره خون جان بر کف پاسدار نظام جمهوری اسلامی هستند.
مهدی فضایلی معاون دفتر تنظیم و نشر آثار رهبر معظم انقلاب

مشارکت حداکثری و صیانت از رای مردم جزو مبانی فکری رهبری است
معاون دفتر تنظیم و نشر آثار رهبر معظم انقلاب با اشاره به مبانی فکری رهبری در مورد انتخابات نیز گفت: مشارکت حداکثری و صیانت از رای مردم جزو مبانی فکری ایشان است.
مهدی فضایلی برای جذب حداکثری مردم در گام دوم انقلاب در تبریز، صداقت به مردمسالاری در امر انتخابات را از خصوصیات بارز رهبر معظم انقلاب ذکر کرد و افزود: رهبری در عالی ترین سطح از رای مردم دفاع می کنند.
وی با اشاره به مبانی فکری رهبری و با تاکید بر اینکه باید چارچوب فکری ایشان را بشناسیم، اظهار کرد: مواجهه با حرام و حلال شرعی و بایدها و نبایدها در سلوک فردی و سیاسی و اجتماعی رهبری بسیار پررنگ است.
فضایلی با بیان اینکه مبنای انقلاب حاکمیت اسلام بود و برهمین اساس نظام ما جمهوری اسلامی است، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب بر اینکه اسلام و احکام اسلامی هم در متن نظام و هم در رفتار مسوولان عینیت یابد، تاکید فراوان دارند.
وی، پایبندی به قانون و عمل به مُر قانون را از جمله مبانی اصلی فکر رهبر معظم انقلاب دانست و گفت: رهبری همواره تاکید می کنند که دستگاه ها به وظایف قانونی خود عمل کنند و رهبری در امور آنها دخالت نکنند.
فضایلی صیانت از جایگاه قانونی نهادها و دستگاه ها را از جمله رویکردهای فکری رهبری اعلام کرد و افزود: رهبری معیارها را می گوید اما مصداق ها را نمی گوید.
وی با اشاره به نظر رهبر معظم انقلاب در مورد انتخابات، گفت: ایشان از زمانی که در جایگاه رهبری قرار گرفته اند بیشترین تاکیدشان بر مشارکت حداکثری در انتخابات است و مشارکت پرشور و انتخاب فرد مناسب را نور علی نور می خوانند.
سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ۲۸ خردادماه جاری برگزار می شود.
انتهای پیام/

پژوهشیار