فرماندار شهرستان خبر داد:

اعلام نتایج انتخابات شورای شهر تبریز بلافاصله بعد از اتمام رای گیری الکترونیکی

1400/03/26 - 14:25 - کد خبر: 45790
بهروز مهدوی

نصر: فرماندار شهرستان تبریز با بیان اینکه نتایج انتخابات شورای شهر تبریز بعد از اتمام رای گیری مشخص خواهد شد، گفت: از مردم عزیز می‌خواهیم کدهای انتخاباتی نامزد های شورای شهر را همراه داشته باشند.

به گزارش نصر، بهروز مهدوی در خصوص آخرین وضعیت شعبات اخذ رای در حوزه‌ی انتخابیه شهرستان تبریز اظهار کرد: در مجموع ۸۲۱ شعبه اخذ رأی در شهرستان تبریز وجود دارد که از این تعداد ۷۰۰ شعبه در شهر تبریز و ۱۲۱ شعبه در سایر مناطق هستند.
وی ادامه داد: تاکنون تعداد کل نامزدهای شورای شهر در شهرستان تبریز ۴۹۰ نفر است که ۴۱۰ نفر مرد و ۸۰ نفر زن هستند، در خصوص شهر تبریز نیز ۴۳۴ نامزد وجود دارد که ۳۵۹ نفر مرد و ۷۵ نفر زن هستند.

تشکیل کمیته‌های رصد و امحای تخلفات
وی در خصوص تخلفات انتخاباتی نامزدهای شورای شهر نیز گفت: کمیته‌ی رصد و امحای اوراق تبلیغاتی غیر مجاز در قالب ۵ تیم سیار در سطح شهر تشکیل یافته و به شهرداری نیز اعلام شده است که بر طبق قانون با تخلفات برخورد کنند و در همین راستا به دلیل استفاده از اوراق تبلیغاتی غیر مجاز توسط نامزد ها تذکراتی داده شده و اوراق تبلیغاتی غیر مجاز جمع آوری شده است.
مهدوی خاطرنشان کرد: علاوه بر تذکرات داده شده، فیلم و مستندهای لازم از تخلفات نامزدها تهیه و در اختیار هیأت نظارت قرار داده شده است تا در صورت اثبات تخلف، به دستگاه قضای معرفی شود.

حضور ۱۶۵۰۰ نفر عوامل اجرایی در جریان انتخابات
وی در رابطه با تعداد عوامل اجرایی حاضر در انتخابات بیان کرد: ۱۶۵۰۰ نفر به عنوان عوامل اجرایی، نظارتی و بازرسی در جریان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر حضور خواهند داشت.

لزوم به همراه داشتن کدهای انتخاباتی نامزدهای شورای شهر
وی با اشاره به رأی گیری الکترونیکی انتخابات شورای شهر در کلانشهر تبریز خاطرنشان کرد: شهروندان تبریزی توجه داشته باشند با توجه به اینکه صرفا امکان وارد کردن کد انتخاباتی ۴ رقمی نامزدهای شورای شهر در دستگاه اخذ رای وجود دارد، حتما قبل از رفتن به شعبه اخذ رأی کد نامزد مورد علاقه خود را یادداشت کرده تا علاوه بر جلوگیری از ازدحام در محل اخذ رأی، بتوانند به درستی مراحل رای گیری را طی کنند.
فرماندار شهرستان تبریز ادامه داد: بعد از وارد کردن کد مربوط به هر نامزد، دستگاه نام و عکس نامزد هایی را که کد آنها وارد شده است، نشان خواهد داد و در صورت انتخاب گزینه «تایید نهایی و اتمام رای گیری» توسط فرد رای دهنده، دستگاه رسید مربوط را چاپ کرده و به داخل صندوق رای الکترونیکی ریخته خواهد شد لذا هیچ کاغذ و رسیدی به فرد رای دهنده داده نخواهد شد اما درصورتی که اسم نامزد با کدی که وارد شده است، مغایرت داشته باشد، مردم می‌توانند کدها را ویرایش کرده و سپس گزینه تایید و پایان رای گیری را انتخاب کنند.

تمهیدات لازم برای جلوگیری از قطع برق در شعب اخذ رأی
وی در خصوص تمهیدات اتحاذ شده برای مواقع قطعی برق شعبات اخذ رأی اظهار کرد: تمامی دستگاه های خدمات رسان قول داده اند که برق شعبات اخذ رای قطع نشود و امکانات لازم را فراهم کنند البته به فرض اینکه برق محل اخذ رأی قطع شود علاوه بر اینکه موتورهای تولید برق و ژنراتور در شعبات اخذ رأی تعبیه شده است، دستگاه ها نیز قابلیت شارژ شدن دارند و می‌توانند تا دو ساعت کار کنند.
رئیس ستاد انتخابات شهرستان تبریز اضافه کرد: اگر سیستم های اخذ رأی مشکلی پیدا نکند، بعد از رای گیری در آخرین شعبه، نتیجه انتخابات مشخص خواهد شد لذا تا لحظه‌ی مشخص شدن نتایج هیچ مقام و مسئولی از نتایج مطلع نخواهد بود.

مردم از استامپ استفاده نخواهند کرد
وی در رابطه با عدم استفاده رأی دهندگان از استامپ نیز گفت: تنها برای ممهور کردن تعرفه های اخذ رأی و صفحه انتخابات شناسنامه ها از استامپ استفاده خواهد شد و مردم عزیز از استامپ استفاده نخواهند کرد.
وی تاکید کرد: از همه مردم عزیز می‌خواهیم حتما شناسنامه و کارت ملی خود را همراه داشته باشند چون که در صورت نبود کارت ملی، ثبت کدملی افراد در سامانه زمان‌بر بوده و موجب ازدحام در شعبات اخذ رأی خواهد شد و به جهت زدن مهر انتخابات همراه داشتن شناسنامه ضروری است.
مهدوی در پایان خطاب به مردم تبریز گفت: از همه همشهریان می‌خواهیم در ساعات ابتدایی آغاز رای گیری در محل اخذ رای حضور داشته و با حضوری پر شور سرنوشت خود را تعیین کنند.
انتهای پیام/

پژوهشیار