رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور؛

سازمان اوقاف به کمک شرکت‌های دانش‌بنیان می‌آید

1400/03/26 - 13:21 - کد خبر: 45779
دانش بنیان

نصر: رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: این سازمان در راستای رونق تولید ملی، کمک به جوانان نخبه و ایجاد اشتغال پایدار به کمک شرکت های دانش بنیان می آید.

به گزارش نصر، حجت الاسلام سیدمهدی خاموشی روز چهارشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه افزود: در این راستا، فضا و سرمایه شرکت های دانش بنیانی که وارد مرحله تولید تجاری شده باشند، را تامین خواهیم کرد.
وی اضافه کرد: وقف سه گزاره اصلی دارد که شامل حفظ موقوفات، بهینه‌سازی، افزایش بهره‌وری و اجرای نیات واقفان است.
رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ادامه داد: درآمد موقوفات باید در مسیر ایجاد رفاه اجتماعی و رفع مشکلات مردم هزینه شود.
حجت الاسلام خاموشی اظهار کرد: بیانیه گام دوم انقلاب رهبر معظم انقلاب اسلامی که بر اساس آن  مسیر آینده ۴۰ ساله باید با استفاده از فرصت های مادی ریل‌گذاری شود تا هدف آبادانی و رونق تولید ملی تحقق یابد، نقشه راه سازمان اوقاف است.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت وقف در دین مبین اسلام گفت: درآمد موقوفات باید در خدمت مردم باشد و گره ای از مشکلات آنها باز کند.
حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی توجه به اشتعال جوانان و تولید ملی با حمایت از شرکت های دانش بنیان را یک کار نیک عنوان کرد و ادامه داد: باید همه پای کار بیایند تا جوانان این مرزو بوم مایوس و دلسرد نشوند.
وی آغاز به کار دوباره شورای احیای موقوفات با حضور امین موقوفات متخصص و متعهد را یک ضرورت دانست و افزود: این شورا می تواند با روش های نوین تبلیغ مردم را با فواید و ویژگیهای وقف آشنا کند تا خیر و برکت آن به جامعه برسد.
به گزارش ایرنا، بیش از ۶ هزار موقوفه در آذربایجان غربی وجود دارد که بخش مهمی از آنها دارای درآمد هستند.
انتهای پیام/

پژوهشیار