خبر/

تخصیص حدود ۶هزار واحد به متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن در آذربایجان‌شرقی

1400/03/26 - 11:40 - کد خبر: 45767
مسکن

نصر: مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی گفت: ۵ هزار و ۹۸۹ واحد به متقاضیان تایید نهایی‌شده طرح اقدام ملی مسکن در استان تخصیص یافت.

به گزارش نصر، ابوالقاسم سلطانی روز چهارشنبه در گفت و گویی با بیان اینکه ۵۴ هزار و ۳۹۶ متقاضی استفاده از این طرح در استان ثبت نام کرده بودند، افزود: از این تعداد ۹ هزار و ۴۸۱ متقاضی واجد شرایط بررسی برای استفاده از طرح اقدام ملی مسکن بودند که درخواست هشت هزار و ۸۷۲ متقاضی استان تایید نهایی شده است.
وی اظهار کرد: از بین متقاضیان تایید نهایی شده هفت هزار و ۴۰۲ متقاضی در بانک های عامل حساب افتتاح کرده و ۶ هزار و ۶۲۲ نفر نیز وجه مورد نظر در زمان عقدقرارداد برای دریافت مسکن ملی را واریز کرده اند.
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی مجموع مبلغ آورده متقاضیان این طرح در استان را سه هزار و ۵۲ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: از مجموع متقاضیان تایید نهایی شده ۲ هزار و ۴۶۶ متقاضی توسط اداره کل راه و شهرسازی، ۵۵۰ متقاضی توسط بنیاد مسکن، چهار هزار و ۵۸۳ متقاضی از شهر جدید سهند و یک هزار و ۲۷۳ متقاضی از آموزش و پرورش ثبت نام کرده اند.
سلطانی با بیان اینکه هفت هزار و ۷۲۸ واحد پروژه برای شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر استان تخصیص یافته است، ادامه داد: از این تعداد چهار هزار و ۷۱۸ واحد پروژه در تبریز، ۴۰۰ واحد در مراغه، ۴۰۰ واحد در مرند، ۱۱۰ واحد در اهر، ۲ هزار واحد در شبستر و ۱۰۰ واحد در آذرشهر اجرا می شود.
وی میزان پیشرفت این پروژه ها را از ۲ تا ۲۵ درصد اعلام و یادآوری کرد: در آذرشهر پروژه ملی مسکن تمام شده و آماده واگذاری برای اسکان متقاضیان است.
سلطانی با بیان اینکه سهیمه استان از اجرای این طرح احداث ۴۰ هزار و ۲۳۱ واحد مسکونی است، افزود: از این تعداد حدود ۱۷ هزار واحد سهمیه شهر جدید سهند، ۱۰ هزار و ۶۹۹ واحد سهمیه سازمان ملی زمین و مسکن، چهار هزار و ۸۴۰ واحد سهمیه بنیاد مسکن و هفت هزار و ۶۹۲ واحد سهمیه از محل بازآفرینی شهری است.  
به گزارش ایرنا،  آورده متقاضی در اجرای این طرح تا ۳۰ درصد قیمت تمام شده ساخت واحد بوده و در زمان عقد قرارداد بخشی از آورده از متقاضیان اخذ می شود.
داشتن حداقل پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا، متاهل بودن، نداشتن سابقه سکونت ملکی به نام خود و افراد تحت تکفل از فروردین سال ۸۴ تاکنون و عدم استفاده از هیچکدام از امکانات دولتی مانند زمین و یارانه مسکن از ابتدای انقلاب تاکنون از شرایط ثبت نام در این طرح است.
انتهای پیام/

پژوهشیار