خبر/

قولنامه‌ها در سامانه جامع معاملات املاک ثبت شود

1400/03/26 - 11:31 - کد خبر: 45765
قولنامه، مسکن

نصر: سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل آذربایجان‌شرقی با تاکید بر ضرورت استعلام از سازمان‌های مربوطه در معاملات املاک، گفت: قولنامه‌ها باید در سامانه جامع ثبت معاملات املاک ثبت شود.

به گزارش نصر، احمد موقری روز چهارشنبه در نشستی با موضوع تغییر کاربری غیرقانونی اراضی زراعی اطراف سد ملک کیان،  با ابراز نگرانی از وضعیت تغییر کاربری غیرقانونی اراضی زراعی در سطح استان، افزود: علیرغم اقدامات مراجع مربوطه از جمله جهاد کشاورزی و منابع طبیعی، متاسفانه در حریم شهرهای بزرگ شاهد تصرفات اراضی ملی و منابع طبیعی و تغییر کاربری غیرقانونی اراضی زراعی هستیم.
وی نیاز مردم به حریم خصوصی در قالب خانه باغ یا ویلا را عمده علت تغییر کاربری غیرقانونی اراضی زراعی اعلام کرد.
موقری بر توجه به نیازمندی های مردم تاکید و اضافه کرد: طبق دستور صادره از طرف دادستانی و معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان، تمامی بنگاه های معاملات املاک مستقر در اطراف و حاشیه شهرهای استان ملزم شده اند در تمامی معاملات خود حسب مورد از سازمان جهاد کشاورزی و شهرداری ها استعلام بگیرند.
به گفته وی در صورت عدم استعلام، نسبت به برخورد لازم با بنگاه های معاملاتی اقدام خواهد شد.
موقری با بیان اینکه قولنامه های چاپی جمع آوری شده و مشاوران املاک نیز ملزم شده اند مبایعه نامه یا اجاره نامه را در سامانه جامع ثبت معاملات املاک ثبت و کد رهگیری اخذ کنند،  افزایش قیمت و ارزش زمین های کشاورزی حاشیه شهرها را از دیگر دلایل تغییر کاربری غیرقانونی اراضی زراعی عنوان کرد.
انتهای پیام/

پژوهشیار