فرمانده سپاه عاشورا مطرح کرد:

عشایر، مردمانی همیشه حاضر در میدان

1400/03/24 - 12:44 - کد خبر: 45627
سردار عابدین خرم

نصر: فرمانده سپاه عاشورا، عشایر را مردمانی همیشه حاضر در میدان برشمرد و افزود: عشایر سختکوش در طول تاریخ اسلام از تمامی امتحانات سخت و مشکل با پیروزی و سربلند بیرون آمده‌اند، به طوری که در بعثت پیامبر (ص) عشایر نقش مهمی در ترویج و توسعه اسلام و دین داشتند.

به گزارش نصر، سردار عابدین خرم روز دوشنبه ۲۴ خرداد در نشست روشنگری و بصیرت افزایی ویژه "سران، معتمدین و آحاد مردم عشایری طوایف ارسباران" گفت: عشایر جزو ذخایر انقلاب هستند و افتخار عشایر این است که در سرزمینی زندگی می‌کنند که سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی جزو این مردان شجاع و دلیر است، زیرا سردار سلیمانی به این امر همواره افتخار ‌کرده و خود را جزو عشایر معرفی می‌کرد. 
به گزارش ایسنا، وی افزود: عشایر سرزمین ایران، مردانی غیور و وفادار به اسلام، دین و کشور داشته و در روزهای سخت که بسیاری میدان را خالی کردند، اما عشایر همچنان در صحنه‌های انقلاب بوده‌اند و افتخار عشایری این است که سردار سلیمانی نیز جزو همین عشایر سلحشور و از فرزندان آن‌ها است.
وی گفت: شهید سردار سلیمانی از نسل و خون عشایر بوده و افتخار می‌کرد که به عنوان سرباز در دفاع از مرزها و آرمان‌های والای ایران اسلامی به شهادت نائل شود و امروز این مرد میدان به عنوان بزرگ مرد تاریخ در کل جهان معروف بوده و این افتخاری بزرگ برای عشایر است.  
سردار خرم افزود: وجود مردان غیرتمندی چون سردار سلیمانی امروز نشان تفاوت مرزهای عشایر با سایر جمعیت‌هاست، به این معنی که عشایر همیشه جزو انسان‌هایی هستند که مرد میدان‌اند و در تمام جنگ‌ها، دفاع از آب و خاک وطن، جهاد، تولید داخلی و بومی و… میدان دار بودند.  
وی از جوانان عشایری خواست تا تاریخ عشایر را مطالعه کنند و ببینند که چه مردان باعزتی و غیرتی از عشایر بودند که زیر بار ظلم و زور طاغوت نرفتند و در مقابل آن‌ها ایستادند و زیر سایه خدا زندگی کردند و بر زندگی با ظلم و استعمار ترجیح دادند. 
وی ادامه داد: همین عشایر بعد از انقلاب در برابر اسلام، دین و رهبری تابع و مطیع بوده و این امر از کارنامه‌ها و تاریخ درخشان عشایر است.
فرمانده سپاه عاشورا گفت: عشایر همیشه در تمامی صحنه‌های انقلاب بوده و حضور چشمگیر و پور شوری داشتند که طبق فرمایش امام خمینی(ره)، عشایر ذخایر انقلاب هستند.
وی در ادامه با اشاره به افتخارات بزرگ سردار شهید سلیمانی در طول ۴۲ سال از پیروزی انقلاب و حضور در جبهه‌های حق علیه باطل، گفت: در جریان قیام مردم عراق در برابر ظلم آمریکا و داعش، اولین قشری که در کنار سردار سلیمانی لبیک گفتند عشایر عرب بودند و اکنون نیز عشایر یمن، سوریه و ... با اقتدار و سربلندی در مقابل ظلم و ستم استکبار به پا خواسته و مبارزه می‌کنند.
وی افزود: امروز افتخار می‌کنیم که اصالت، پوشش و فرهنگ عشایری در ایران و به خصوص منطقه ارسباران حفظ شده است و این به واسته این است که عشایر نگذاشتند هجمه‌های فرهنگی بیگانه در زندگی آن‌ها ورود پیدا کند و با وحدت و همبستگی و گوش دادن به نظرات ریش سفید و در راس آن‌ها اطاعت از فرماشات مقام معظم رهبری، اصالت، نجابت، عزت و ... خود را حفظ کرده و بار دیگر برگ زرینی در تاریخ و زندکی عشایر رقم زده‌اند.
سردار خرم با اشاره به انتخابات پیش رو، گفت: عشایر هیچ وقت پشت به کشور، نظام، دین و ... خود نکرده‌ و همیشه از مرزها و دین خود دفاع کرده‌اند که امیدواریم در انتخابات ۲۸ خردادماه نیز مانند همیشه با وحدت، یکپارچگی و همبستگی و اتحاد همیشگی همه باهم با خلوص نیت، آمادگی و آگاهی کامل در پای صندوق رای حاضر شوند و فردی اصلح و ولایتمدار و از سنگرداران شجاع ولایت رای دهند.
وی افزود: با رای ما مردم، رئیس جمهوری ولایی، انقلابی، جهادی، مردمی و صادق انتخاب تا آینده‌ای روشن، با عدالت و پیشرفت و افتخار برای کشور به ارمغان خواهد آمد.
بر اساس این گزارش، نشست روشنگری و بصیرت افزایی، ویژه "سران، معتمدین و آحاد مردم عشایری طوایف ارسباران" به همت سپاه و حوزه مقاومت بسیج نصر سپاه ناحیه اهر و با حضور فرمانده سپاه عاشورا سردار خرم، هیئت همراه با عشایر طایفه آتمیانلوی شهرستان اهر برگزار شد.
سربلندی و اقتدار بیشتر ایران با حضور حداکثری و رای معنی دار محقق خواهد شد
سردار خرم همچنین در نشست روشنگری و بصیرت با موضوع حضور حداکثری و انتخاب اصلح در شهرستان اهر گفت: احیاگری از جمله صفات برجسته خداوند می باشد که حیات
انسان عبارتند از فرصت ها و ظرفیت هایی که برای احیای دین در اختیار انسان ها قرار داده است تا با احیای ارزش های انسانی و الهی سعادت و آخرت انسان ها را رقم بزند.
وی با اشاره به امنیت و اقتدار ایران اسلامی گفت: کشور ما با گذشت ۴۲ سال از پیروزی انقلاب اسلامی با قدرت‌تر، اقتدارتر از همیشه با رهنمودهای امام راحل و مقام معظم رهبری در مقابل تمام توطئه‌های دشمنان ایستادگی کرده و این به برکت نظام جمهوری اسلامی است که مردم ما در آرامش و امنیت هستند و باید همیشه قدرشناس رهبری و خداوند متعال باشیم.
سردار خرم افزود: مهم‌ترین رمز موفقیت و پیروزی نظام جمهوری اسلامی اطاعت از مقام معظم رهبری، تلاش و توکل به خداوند و عمل به فرمایشات رهبری است که نمونه آن را شهدا نشان دادند.
فرمانده سپاه عاشورا، انقلاب و نظام اسلامی را قله سعادت و پیشرفت بیان کرد و افزود: باید همه خود را در دامنه این قله بدانیم و برای رسیدن به آن تلاش کنیم و دیگران را نیز با راهنمایی به قله هدایت و به موفقیت و سربلندی برسانیم.

وی با اشاره به توطئه‌های استکبار جهانی در ایجاد نفاق و دشمنی بین مردم منطقه گفت: جنگ یمن و عربستان، جنگ فقیر با غنی بوده و جنگ فلسطین با اسرائیل نیز جنگ ضعیف با قوی است ولی به برکت نظام جمهوری اسلامی و تلاش‌های رزمندگان اسلام در جبهه جنگ علیه کفر این مسلمانان و آزادیخواهان جهان است که معجزه‌ای بزرگ رقم زدند و امروز شاهد پیروزی‌های متعدد مسلمانان و امت اسلامی در برابر تمامی کفر هستیم چرا که هدف دشمنان و استکبار در ایجاد جنگ و دشمنی در منطقه ایجاد انفصال بین امت اسلامی است در حالی که ایران اسلامی هدفش اتصال امت اسلامی با همدیگر است.
سردار خرم، با بیان اینکه قدرت‌یابی انقلاب اسلامی به صورت معجزه آسا در حال رشد و پیشرفت است، گفت: به این امر دشمنان خارجی و داخلی اعتراف دارند ولی متاسفانه در داخل کشور به دلیل بعضی سوء مدیریت‌ها، اتفاقات، وقایع و هجمه‌های دشمنان چه از طریق برنامه‌های ماهواره و رسانه سعی دارند برخی نارضایتی را در بین مردم ایجاد کنند که باید در مقابل این توطئه که همان ناامیدسازی و بی‌اعتماد سازی مردم نسبت به نظام و انقلاب است مقتدرانه ایستادگی کنیم.
فرمانده سپاه عاشورا افزود: انقلاب اسلامی دارای دستاوردها و پیروزی‌های بسیاری است که باید همیشه قدر آن را بدانیم و به این موفقیت‌ها و دستاوردها افتخار کنیم چرا که امنیت و آرامش امروز را مدیون انقلاب و شهدای والامقام همچون سردار سلیمانی هستیم.
وی ادامه داد: در حال حاضر تمام دشمنان و بدخواهان ایران اسلامی با تمام داشته‌های خود روی کار آمده‌اند تا مردم ایران را از انقلاب دلسرد کنند و در این میان صحنه انتخابات می‌تواند اصلی‌ترین تجلی گاه رشد عظمت و مظهر امت اسلامی در پشتیبانی از انقلاب باشد و به فرموده مقام معظم رهبری هرجا انقلابی عمل کردیم پیروز شدیم و باید در بحث انتخابات نیز انقلابی عمل کرد.
سردار خرم افزود: در بحث انتخابات طیف مختلفی وجود دارند که یک طیف اهل تشخیص و تکلیف‌اند که همیشه در صحنه‌های انقلاب حاضر و گوش به فرمایش مقام معظم رهبری هستند و طیف دیگر اهل تردید و بی‌تفاوت هستند که حضور خود را در انتخابات بی‌معنی و بی‌فایده می‌دانند که باید به این افراد گفت حضور شما در انتخابات مهم، دشمن شکن، باعث شکست تحریم، عامل امنیت و مهمتر از آن ایجاد وحدت در جامعه است که دشمن از آن در هراس است و طیف دیگری هم افرادی هستند که اصلاً به صحنه انتخابات نمی‌آیند که باید این افراد هم به صحنه بیایند و توطئه‌های دشمنان را در نطفه خفه کنیم.
فرمانده سپاه عاشورا گفت: ملت ایران همیشه در صحنه‌های سخت انقلاب در کنار رهبری و محرومان بوده و در بحث کرونا که تمام دنیا را تحت تاثیر قرار داد بود با مدیریت صحیح تنها در استان آذربایجان‌شرقی یک میلیون و ۷۰۰ هزار بسته ماسک فقط توسط بسیج تولید و بین نیازمندان توزیع شده که این افتخاری برای ما در خدمت به مردم است.
وی افزود: انتخابات پیش رو صحنه بزرگ و نوعی جنگ است که با انتخاب فرد اصلح و کارآمد سرنوشت کشور را به مدت ۴ تا ۸ با تمام قدرت و اختیارات ریاست جمهوری به فردی بسپاریم که دارای ویژگی‌های انقلابی داشته باشد و لذا از علما، روشنفکران، ریش سفیدان، معتمدین شهرستان اهر می‌خواهم برای حضور حداکثری مردم در انتخابات شبانه روز تلاش کنند و در فضای حقیقی و مجازی شرکت در طرح‌های ثامن و لبیک تمام افراد جامعه را به حضور گسترده در انتخابات تشویق کنند تا شاهد برگزاری انتخاباتی پرشور و انتخاب اصلح باشیم تا با این عمل علاوه بر خنثی کردن توطئه‌های دشمنان باعث شکست فشارهای حداکثری و ایجاد روحیه وحدت و یکپارچگی ملت ایران و امت‌های مسلمان در مقابل دشمنان و استکبار جهانی باشیم.
انتهای پیام/

پژوهشیار