وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی:

موزه مطبوعات آذربایجان می‌تواند به موزه مرجع در ایران تبدیل شود

1400/03/24 - 11:48 - کد خبر: 45610
عکس

نصر: وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان این‌که موزه مطبوعات آذربایجان در تبریز می‌تواند به دلیل بیان تاریخ ایران و نقش آذربایجان در ساخت این کشور به موزه مرجع در ایران تبدیل شود، گفت: شهر به شهر کشور روایت گر تاریخ است، کشور ما، کشور ارزشمندی بوده و در ساخت تمدن بشری نقش بسزایی ایفا کرده است.

به گزارش نصر، علی اصغر مونسان روز دوشنبه، در مراسم افتتاح رسمی موزه مطبوعات آذربایجان و رونمایی از تمبر اختصاصی یادبود افتتاح موزه مطبوعات آذربایجان، با بیان این‌که نقش آذربایجان و تبریز در تاریخ ایران، نفش بسیارپررنگی است، گفت:  با شناسایی و جمع آوری اسناد تاریخی، موزه مطبوعات می‌تواند موزه‌ای بسیار ارزشمند و نقطه‌ای برای روایت تاریخ آذربایجان و نقش آن در تاریخ کشور باشد.
وی با بیان این‌که برای انتخاب چنین موزه‌ای، خوش‌سلیقگی شده است، گفت: باید کمک کرد تا غنای این موزه، ارزشمند باشد، ارزش موزه تنها به بزرگی ساختمان بستگی ندارد بلکه ارزش  موزه به ارزش روایتش است و این ارزش حتی فراتر از نمایش آثار و اشیا است.
مونسان موزه را محل روایت تاریخ دانست و گفت:  در تمامی موزه ها تاریخ را روایت می‌کنیم این روایت تاریخ با موضوعات مطبوعاتی می‌تواند بسیار ارزشمند و با غنا باشد، همه‌ی فعالان و دوستداران تبریز و آذربایجان را باید باخبر کنیم تا اسناد خود را در اختیار موزه قرار دهند.
وی با بیان این‌که نگران تامین و تکمیل موزه مطبوعات نباشید، گفت:  نگرانی عزیزان فقط روی تامین محتوا باشد چرا که حیف است محتوای این موزه کم باشد.
انتهای پیام/

پژوهشیار