استاندار آذربایجان شرقی:

امکان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی درایجاد نیروگاه‌های مقیاس‌ کوچک فراهم شود

1400/03/23 - 10:59 - کد خبر: 45543
محمدرضا پورمحمدی

نصر: استاندار آذربایجان‌شرقی با تاکید بر استفاده از انرژی های تجدید پذیر، گفت: امکان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در ایجاد نیروگاه‌های مقیاس‌ کوچک در استان فراهم شود.

به گزارش نصر، محمدرضا پورمحمدی در هفتاد و سومین جلسه شورای گفت‌ و گوی دولت و بخش خصوصی استان با قدردانی از همراهی صنایع و واحدهای تولیدی برای صرفه‌جویی در مصرف برق و جلوگیری از قطع برق خانگی، افزود: با ادامه این روند و برنامه‌ریزی برای تامین برق مورد نیاز در هفته‌های آتی مشکلات کمتری در این زمینه ایجاد خواهد شد.
ابوالفتح ابراهیمی، نائب رییس اتاق بازرگانی تبریز نیز در این جلسه با اشاره به کسب رتبه سوم کشوری در شش ماهه دوم سال ۹۹ توسط شورای گفت و گوی استان گفت: این امتیازدهی و رتبه بندی با توجه به تعداد جلسات، محتوا، جلسات کارشناسی، مصوبات و نتایج این جلسات، کسب شده است.  
در این نشست مشکلات ناشی از قطعی مکرر برق واحدهای تولیدی و مشکلات اخذ مجوزهای احداث نیروگاه برق در شهرک های صنعتی و مشکلات ناشی از ابلاغ بخشنامه وزارت صمت در خصوص تفویض اختیار صدور معافیت ماشین آلات دست دوم مورد نیاز واحدهای تولیدی به استان ها موضوع بند (غ) ماده (۱۱۹) قانون امور گمرکی مورد بررسی قرار گرفتند.
مراتب اعتراض فعالان اقتصادی به برخی از استعلامات و مدارک درخواستی غیرضروری در فرآیند تمدید و صدور کارت بازرگانی مانند درخواست سند تک برگ محل فعالیت هنگام صدور و تمدید کارت بازرگانی و اخذ سوپیشینه در فرایند تمدید از دیگر موارد مورد بررسی در این جلسه بود.
در این جلسه همچنین مراتب اعتراض واحدهای تولیدی به الزام بانک مرکزی به پرداخت مابه التفاوت ارز با نرخ کمینه به دلیل تاخیر رفع تعهد ارزی واردات در مقابل صادرات بررسی شد.
انتهای پیام/

پژوهشیار