خبر/

بیمارستان‌های آذربایجان‌شرقی کلیپ معرفی به زبان‌های خارجی تهیه کنند

1400/03/23 - 10:35 - کد خبر: 45538
بیمارستان

نصر: معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی با اشاره به تسهیل حضور و دریافت خدمات سلامت از سوی گردشگران در استان، گفت: بیمارستان‌های شاخص استان برای معرفی امکانات‌شان، کلیپ‌هایی به زبان‌های انگلیسی، ترکی و عربی تهیه کنند.

به گزارش نصر، علیرضا بایرام زاده روز یکشنبه در گفت و گویی اظهار کرد: با توجه به ظرفیت قابل‌توجه آذربایجان شرقی در حوزه خدمات درمانی و سابقه درخشان آن در ارائه خدمات به اتباع خارجی، لذا در جلسه کارگروه اقتصاد گردشگری استان، فرصت‌های قابل سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی مورد بررسی قرار گرفت.
وی خاطرنشان کرد: جمهوری آذربایجان از مهم‌ترین کشورهای میهمان در حوزه دریافت خدمات درمانی استان است که در راستای تسهیل ورود و ارائه خدمات،  اقدامات لازم انجام می شود.
بایرام زاده با بیان اینکه تبلیغات و بازاریابی در حوزه گردشگری رکن اساسی در توسعه آن است، افزود: با توجه به اهمیت تبلیغات و بازاریابی در حوزه گردشگری، بیمارستان‌های دارای مدرک IPD در آذربایجان‌شرقی نسبت به تهیه کلیپ معرفی به زبان‌های انگلیسی، ترکی و عربی اقدام می کنند.
معاون گردشگری آذربایجان شرقی گفت: در راستای حمایت از شرکت‌های ذیصلاح در حوزه سلامت نیز، نمایندگی وزارت امور خارجه حمایت لازم را برای تسهیل امور خدماتی آن‌ها اعمال خواهد کرد.
بنا به این گزارش، شهر تبریز به دلیل قرار گرفتن در منطقه جغرافیایی ویژه، همسایگی با چند کشور و برخورداری از امکانات مناسب درمانی شرایط بسیار خوبی برای تبدیل به قطب توریسم درمانی دارد.
هم مرزی این ااستان با جمهوری های آذربایجان، ارمنستان و جمهوری خودمختار نخجوان شرایط فوق العاده ای را برای جذب گردشگران بخش درمان به مراکز درمانی و پزشکی این استان فراهم کرده، اما برخی عوامل بهره گیری از این ظرفیت کم بدیل را با مشکلات مواجه کرده است.
معاون درمان رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی تبریز چندی پیش در گفت وگو با ایرنا، اعلام کرده بود: از حدود دو سال قبل برای بهینه سازی خدمات درمانی به گردشگران حوزه سلامت اقداماتی در حال انجام است که توجه به کیفیت بیمارستان ها و رعایت حداقل استانداردهای بین المللی از آن جمله است.
 در حالیکه پیشتر استانداردهای مشخصی برای بخش توریسم درمانی وجود نداشت، مدیریت درمان دانشگاه علوم پزشکی در این حوزه وارد عمل شد و استاندارد IPD را با تائید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مصوب و به بیمارستان های استان ابلاغ کرد.
انتهای پیام/

پژوهشیار