خبر/

هنرجویان آذربایجان‌شرقی در مرحله کشوری مسابقات «پرسش مهر» درخشیدند

1400/03/21 - 13:41 - کد خبر: 45440
پرسش مهر کشور

نصر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: سه نفر از هنرجویان و هنرآموزان استان در مرحله کشوری مسابقات «پرسش مهر» خوش درخشیدند.

به گزارش نصر، سیدقاسم ناظمی، روز جمعه در گفت و گویی افزود: در این مرحله از مسابقات، «شرمینه رشیدی» هنرجوی رشته نمایشنامه نویسی هنرستان کوثر مقام اول کشوری، «امیر جعفری یقین» هنرجوی رشته کاریکاتور هنرستان میرک مقام دوم کشوری و «مجتبی خواجه‌ای» هنرجوی رشته تصویرسازی هنرستان میرک مقام سوم کشوری را به خود اختصاص دادند.
وی با بیان اینکه در این مسابقات همچنین «سمیه معینی» هنرآموز هنرستان کوثر نیز در بخش نمایشنامه‌نویسی عنوان شایسته تقدیر را به خود اخصاص داد، اظهار داشت: پیش از این نیز در آیین اختتامیه نخستین جشنواره فرهنگی هنری معلمان هنرمند که در سعدیه شیراز که در رشته‌های آفرینش‌های ادبی، نقد ادبی و هنری، رسانه و فضای مجازی، هنرهای آوایی، هنرهای نمایشی و هنرهای تجسمی برگزار شد، «فاطمه شاه کرم» از هنرستان کوثر در بخش چاپ دستی رتبه سوم و در بخش تصویرسازی شایسته تقدیر، «نازیلا ایرانزاد» در بخش نمایش رتبه سوم و «نرجس ابراهیمی» در داستان نویسی شایسته تقدیر شناخته شدند.
ناظمی، خاطرنشان کرد: در آغاز هر سال تحصیلی رییس جمهوری با هدف ایجاد روحیه پرسشگری و توانایی نقد و تحلیل پدیده‌ها، ایجاد تعامل بیشتر میان معلمان و دانش‌آموزان، ایجاد نشاط، شادابی و تحرک بیشتر در مدارس، ترویج و تقویت امر تحقیق و پژوهش در آموزش و پرورش، گسترش و تقویت فعالیت‌های گروهی و کشف، رشد و پرورش استعدادهای بالقوه پرسشی با عنوان «پرسش مهر» مطرح می‌کند.
بیست و یکمین دوره مسابقات پرسش مهر با عنوان «فرزندانم، برای مقابله با ویروس کرونا چگونه باید به اعضای خانواده خود، همکلاسی‌ها، مدرسه و دوستان یاری و کمک کنید؟ » در ۲۰ رشته و گرایش و با حضور بیش از ۲ میلیون و ۵۲۹ هزار و ۶۴۷ نفر- رشته شرکت‌کننده برگزار شده است.
بنا به این گزارش، اولین پرسش مهر در سال ۷۶ از سوی رییس جمهور مطرح شد.
انتهای پیام/

پژوهشیار