خبر/

عملیات اجرایی زیرگذر تقاطع شبستر - شندآباد آغاز شد

1397/12/18 - 16:09 - کد خبر: 454
تقاطع شبستر شندآباد

نصر: عملیات اجرایی طرح ساخت زیرگذر در تقاطع شبستر- شندآباد شهرستان شبستر که در سال های گذشته به دلیل تعدد تصادفات رانندگی، در بین مردم منطقه به 'سه راهی مرگ' شهرت یافته بود، با حضور جمعی از مسوولان محلی آغاز شد.

به گزارش نصر به نقل ازایرنا چهارشنبه ، زیرگذر سه راهی شبستر- شندآباد به عرض 22 متر و با تامین 15 میلیارد ریال اعتبار توسط میرحیدر طباطبایی و میریحیی طباطبایی، پدر و پسر خیر شندآبادی، ساخته می شود.
قرار است 30 میلیارد ریال بقیه اعتبار مورد نیاز ساخت این طرح راهسازی نیز که گفته می شود از مطالبات اصلی مردم شهر شندآباد در 30 سال گذشته بوده است، توسط اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی تامین شود.
با اجرائی شدن این پروژه که به صورت غیر همسطح اجرا خواهد شد، ایمنی مسیر دسترسی به شهر شندآباد، روستای شنگل آباد و شهرک صنعتی شبستر افزایش خواهد یافت.
صمد شفیع پور، رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان شبستر پیش از این اعلام کرده بود که 'با احداث این زیرگذر 70 درصد از بروز حوادث خطرناک در این منطقه کاسته می شود و مردم شبستر به خصوص ساکنان شهر شندآباد و روستاهای مجاور از مهمترین تهدیدهای نقاط حادثه خیز منطقه رها می یابند'.
شهرستان شبستر با 124 هزار نفر جمعیت در 71 کیلومتری شمال غربی تبریز واقع است.
شندآباد نیز یکی از شهرهای آذربایجان شرقی است که در بخش مرکزی شهرستان شبستر واقع شده که بیش از 10 هزار نفر جمعیت دارد و دومین شهر شهرستان شبستر -پس از مرکز شهرستان- محسوب می شود.
شندآباد در ساحل شمالی دریاچه ارومیه و در جنوب کوه‌های میشو واقع شده ‌است؛ این شهر در ۵ کیلومتری جنوب غرب شبستر، ۷۱ کیلومتری شمال غرب تبریز و ۶۹۵ کیلومتری شمال غرب تهران واقع شده‌است.
اغلب مردم شهر شندآباد به باغداری مشغول هستند و هلوی تولید آن شهرت جهانی دارد، به گونه ای که به گفته باغداران شندآبادی در باغ های آن بیش از 100 نوع هلو به عمل می آید.

انتهای پیام /

پژوهشیار