خبر/

آذربایجان‌غربی مجری اولیه طرح بازسازی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای در کشور

1400/03/20 - 11:23 - کد خبر: 45394
عکس

نصر: قائم مقام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: طرح بازسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای کشور از آذربایجان غربی و با تلاش این استان آغاز می شود.

به گزارش نصر، فرامرز مداح روز پنجشنبه پس از بازدید از ظرفیت های حمل و نقلی آذربایجان غربی از جمله کارخانه های تولیدکننده تریلر در این استان افزود: با تلاش های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ظرفیت شناسی مناسبی از تولیدکنندگان انواع تریلر و مینی بوس صورت گرفته است و برگزاری نشست با کارخانه های مارال صنعت و اروم تریلر می تواند سازمان را در اجرای بازسازی ناوگان جاده‌ ای مسافر یاری کند.
وی ادامه داد: نوسازی ناوگان مینی بوس در حوزه حمل و نقل جاده ای مسافر در اولویت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بوده و برای حمایت از تولید کننده و مصرف کننده آمادگی حمایت های هدفمند با مدنظر قراردادن نفع هر ۲ طرف است.
قائم مقام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با اشاره به حضور در پایانه مرزی تمرچین، از افزایش جذابیت رفاهی و معیشتی برای کارکنان پایانه های مرزی خبر داد و اظهار کرد: برقراری عدالت در پرداختی‌ها با توجه به شرایط سخت کار در مرز و همچنین مقایسه میزان سختی کار بین پایانه های مرزی در جهت رعایت عدالت در پرداختی ها و تامین معیشت کارکنان در دستور کار بوده و ‌در کارگروه ویژه ای این امر درحال رسیدگی است.
مداح بیان کرد: تنوع در احکام مدیران و تفاوت در نوع استخدام کارشناسان مستقر در پایانه های مرزی درحال بررسی بوده و همه کارکنان با پست پایانه مرزی باید در محل درج شده در احکام خدمت کنند.
وی در خصوص مطالبات صنوف بخش حمل و نقل جاده ای گفت: با رایزنی های صورت گرفته مشکل سوخت ناوگان باری در حال رفع بوده به طوری که تخصیص سوخت در بازه زمانی ۱۵ روزه انجام شده واین زمان کمتر خواهد شد؛ همچنین تسهیلاتی همچون قرض سوخت اضافی و کسر در ماه های آتی نیز برای رانندگان در نظر گرفته خواهد شد.
به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی یکی از استان های موفق در حوزه توسعه حمل و نقل و راهداری در آذربایجان غربی است.
این استان با دارا بودن ۱۲ هزار کیلومتر جاده و صدها کیلومتر جاده مرزی، نقش قابل توجهی در حمل و نقل بین المللی دارد.
انتهای پیام/

پژوهشیار