دبیر ستاد انتخابات آذربایجان شرقی؛

دستورالعمل تبلیغات انتخابات شوراها/ تبلیغات، از فردا آغاز می‌شود

1400/03/19 - 22:36 - کد خبر: 45374
تبلیغات

نصر: دبیر ستاد انتخابات آذربایجان شرقی با اشاره به آغاز تبلیغات انتخابات داوطلبان ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی از روز صبح روز پنج‌شنبه 20 خرداد، گفت: مهلت تبلیغات یک هفته است و دستورالعمل تبلیغات نیز به فرمانداری‌ها جهت اطلاع رسانی و ابلاغ به داوطلبان، ستادهای تبلیغاتی و سایر عوامل ذی‌ربط اعلام شده است.

به گزارش نصر، مرتضی محمدزاده در جمع خبرنگاران، با بیان این‌که هرگونه تبلیغات در خارج از مهلت قانونی، تخلف محسوب می‌شود، افزود: شهرداری‌ها می‌توانند محل‌های مناسب برای الصاق و ارائه آثار تبلیغاتی در اختیار نامزدها قرار دهند.
وی خاطرنشان کرد: آثار تبلیغاتی نامزدها و طرفداران آنان در انتخابات شوراها، باید با ابعاد حداکثر 70 در 100 سانتی‌متر بوده و هرگونه اثر تبلیغاتی بیش از این اندازه غیرمجاز است.
وی ادامه داد: تجمع انتخاباتی نامزدها و طرفداران آنها در فضاهای باز مطابق با شیوه‌نامه‌های بهداشتی و رعایت فاصله مناسب و استفاده از ماسک و استفاده از حداکثر 30 درصد ظرفیت فضا، بلامانع است.
دبیر ستاد انتخابات استان تأکید کرد: تجمعات انتخاباتی باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که قبل و بعد از مراسم در درب ورودی و خروجی ازدحام به وجود نیاید و زمان برگزاری مراسم بیشتر از دو ساعت نباشد.
وی اظهار کرد: فعالیت تبلیغاتی له یا علیه نامزدها از طریق صداوسیما، تریبون نماز جمعه و یا هر وسیله دیگری که جنبه رسمی و دولتی داشته باشد و همچنین فعالیت انتخاباتی کارمندان و مدیران دستگاه‌های دولتی در ساعات اداری مجاز نیست.
محمدزاده ادامه داد: دایر نمودن بیش از یک ستاد تبلیغاتی در هر شهر و یا مناطق شهرداری (در شهرهای بزرگ)  توسط داوطلبان با هر عنوان اعم از مردمی، توسط داوطلبان و طرفداران آنها مجاز نیست.
به گزارش روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، وی گفت: برگزاری راهپیمایی و تشکیل اجتماعات در میادین عمومی و پارک‌ها بدون کسب مجوز از وزارت کشور و استانداری و همچنین مراسم استقبال از کاندیداها، راه‌اندازی کارناوال‌های تبلیغاتی و موارد مشابه مطلقاً ممنوع است.
انتهای پیام/

پژوهشیار