مدیر جهاد کشاورزی:

۱۰۰ تن کلزا و گلرنگ در کلیبر برداشت می‌شود

1400/03/19 - 10:59 - کد خبر: 45327
کلزا، کلزا ایلخچی

نصر: مدیر جهادکشاورزی کلیبـر با اشاره به آغاز برداشت دانه‌های روغنی کلزا و گلرنگ در مزارع این شهرستان، گفت: پیش‌بینی می‌شود ۱۰۰ تن محصول از مزارع زیر کشت برداشت شود.

به گزارش نصر، سیاوش حضـوری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: کلزا و گلرنگ یکی از مهم ترین دانه های روغنی در تولید روغن نباتی و خوراکی به شمار می رود که از جمله کشت های استراتژیک جهت کاهش وابستگی به واردات روغن های خوراکی است و در همین راستا در سال زراعی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ حدود ۷۵ هکتار از مزارع بخش آبش احمد، کلزا و گلرنگ کشت شده است.
وی با بیان اینکه برداشت این محصولات از دهم خرداد ماه در شهرستان شروع شده است، گفت: خرید کلزا و گلرنگ به قیمت مصوب دولتی به صورت تضمینی از سوی اداره تعاون روستایی این شهرستان و نظارت جدی کارشناسان مرکز جهاد کشاورزی آبش احمد در روستای کلانتر انجام می گیرد.

برداشت بیش از ۳۲ هزار تن گندم و جو از مزارع کلیبر
مدیر جهادکشاورزی شهرستان کلیبـر همچنین از آغاز برداشت محصول گندم و جو در مزارع این شهرستان خبر داد.
حضوری، سطح زیرکشت گندم و جو در مزارع شهرستان را در حدود ۲۲ هزار و ۵۰۰ هکتار اعلام کرد و گفت: این مزارع شامل ۱۷ هزار هکتار گندم دیم، ۵۰۰ هکتار گندم آبی و پنج هزار هکتار جو دیم بوده که با توجه به بارش به موقع و مطلوب،  پیش بینی می شود بیش از ۲۵ هزار تن گندم و هفت هزار تن جو از مزارع برداشت شود.
وی افزود: گندم و جو مازاد بر مصرف کشاورزان به قیمت تضمینی توسط اداره تعاون روستایی و بخش خصوصی (سیلوی مولان) خریداری خواهد شد.
انتهای پیام/

پژوهشیار