معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز:

خلا سیستم خدمات پرستاری در منزل، در شرایط کرونایی احساس شد

1400/03/18 - 13:55 - کد خبر: 45277
روزبه رجایی

نصر:معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: در ایام کرونا موضوع خدمات پرستاری در منزل اهمیت بیشتری پیدا کرده و خلأ این نوع پرستاری را کاملا مشاهده کردیم؛ از این رو باید در راستای ساماندهی این بخش گام برداریم.

به گزارش نصر، روزبه رجایی غفوری روز سه شنبه ۱۸ خ داد در نشست مدیران پرستاری و کارشناسان مراکز مشاوره و ارائه مراقبت های پرستاری در منزل، با اشاره به ضرورت ساماندهی خدمات پرستاری در منزل، اظهار کرد: متاسفانه علی‌رغم این‌که این مراکز در شرایط کرونا نیز خدمات ارائه می‌کردند، اما شاهد فرصت طلبی برخی افراد بودیم و سوء استفاده‌هایی انجام می‌گرفت و آنطور که باید و شاید ساماندهی در این خصوص انجام نشده است.
وی گفت: موضوع سوء استفاده گری و فرصت طلبی را در حوزه‌های مختلف  از جمله مراقبت پوستی و طب سنتی نیز شاهد هستیم؛ و شرایطی ایجاد شده است که افراد غیرعلمی نیز در این زمینه فعالیت کنند.
وی ادامه داد: امیدواریم خروجی این جلسه این باشد که بتوانیم ساماندهی این مراکز را به سمت عملیاتی پیش برده و اقدامات فنی و کارشناسانه انجام گیرد.
رجایی غفوری متذکر شد: باتوجه به این‌که در موج چهارم کرونا سیاست وزارت بهداشت این بود که بیمارستان‌ها خلوت باشد، بنابراین در صورتی‌که مراکز پرستاری در خانه را به صورت منظم و منسجم و سازمان یافته داشتیم، سیاست وزارت بهداشت نیز به بهترین شکل عملیاتی می شد و هجوم در بیمارستان ها را شاهد نبودیم؛ هرچند در موج چهارم کرونا موفق عمل کردیم .
وی با بیان اینکه بعید نیست کرونای آفریقایی موجب ایجاد موج پنجم این بیماری در کشور ما شود، خاطرنشان کرد: از این رو ضروری است به نحواحسن مراکز مراقبت و پرستاری در منزل در تبریز را آماده کنیم؛ چراکه اگر این مراکز را در بحث کووید پیش ببریم، طبیعتاً در بحث‌های دیگر نیز موفق خواهیم شد.
انتهای پیام/

پژوهشیار