معاون سلامت، اصلاح و تربیت سازمان زندان‌های کشور:

چرخه اصلاح و تربیت موجب کاهش تکرار جرم به کمتر از پنج درصد شده است

1400/03/17 - 20:48 - کد خبر: 45231
جلسه

نصر: معاون سلامت، اصلاح و تربیت سازمان زندان‌های کشور با اشاره به نقش موثر اشتغال، حرفه‌آموزی و روان‌درمانی بر کاهش تکرار جرم، گفت: افرادی که وارد چرخه اصلاح و تربیت می‌شوند، بعد از سه سال از آزادی، تکرار جرم‌شان به زیر پنج درصد کاهش می‌یابد.

به گزارش نصر، سیدعبداله مرتضوی روز دوشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل زندان های آذربایجان شرقی، سیاست سازمان زندان ها را کاهش تکرار جرم و عدم بازگشت زندانی به زندان بعد از آزادی عنوان کرد و افزود: نرخ بازگشت مجدد زندانی شاخص کلانی است که سازمان زندان ها مورد توجه قرار داده است .
وی با بیان اینکه ۷۴.۶ درصد ورودی زندان ها، چرخه بازگشت است و فقط ۲۵.۴ درصد زندانی ها تازه وارد هستند، تاکید کرد: همکاران باید با اجرای برنامه های اصلاحی باعث قطع زنجیره و تسلسل زندانی شوند و اثرات اصلاحی برنامه های ابلاغی سازمان باید در کاهش زندانی دیده شود.
مرتضوی با بیان اینکه زندان نقطه ناکارآمدی تمامی دستگاه هاست که این ناکاامدی خود را در زندانی شدن یک فرد نشان می دهد، خاطرنشان کرد: انسان ها مجرم ذاتی نیستند و همه آرزوی آزاد بودن را دارند.
معاون سلامت، اصلاح و تربیت سازمان زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور با بیان اینکه تمام هم و غم سازمان کاهش زندانی است، تاکید کرد: همه همکاران به عنوان یک مددکار اجتماعی و اصلاح و تربیت نسبت به نجات یک انسان تلاش می کنند و توجه ویژه ای به این امر دارند.
وی با اشاره به پایین بودن جمعیت کیفری آذربایجان شرقی نسبت به میانگین کشوری، افزود: بیش از ۶ هزار نفر جمعیت کیفری آذربایجان شرقی است که ۱۰۴ نفر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت محسوب می شود در حالی که میانگین کشوری ۱۶۷ نفر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر است و فاصله بسیار زیادی با آمار کشوری دارد.
مرتضوی خاطرنشان کرد: آذربایجان شرقی از این نظر رتبه برتر کشوری را در بین استان های کشور دارد و شایسته قدردانی است.
در این مراسم از خدمات محمد یاری قدردانی و محمد جوادی به عنوان مدیر کل جدید زندان های آذربایجان شرقی معرفی شد.
انتهای پیام/

پژوهشیار