همه زیر ذره‌بین آلکنو؛ هر بازی، یک ترکیب!

هت‌تریک والیبال ایران در هفته دوم

1400/03/16 - 00:04 - کد خبر: 45139
والیبال ایران

نصر:تیم ملی والیبال کشورمان در هفته دوم رقابت‌های لیگ ملت‌های 2021 توانست 3 پیروزی ارزشمند کسب کند.

به گزارش نصر، مرحله مقدماتی لیگ ملت‌های 2021 در گروه مردان از هفتم خردادماه آغاز شده و تا دوم تیرماه ادامه خواهد داشت. مسابقات مراحل نیمه‌نهایی و نهایی لیگ ملت‌ها برای مردان نیز پنجم و ششم تیرماه برگزار خواهد شد.
در طول 32 روز (مجموع مراحل مقدماتی، نیمه‌نهایی و نهایی) 124 مسابقه والیبال در سطح بالا به شکل متمرکز به میزبانی شهر ریمینی ایتالیا برگزار خواهد شد؛ در حالی که اولویت فدراسیون جهانی، سلامتی همه اعضای تیم‌ها و عوامل اجرایی مسابقات است.
همچنین فدراسیون جهانی والیبال آخرین اقدامات برای مقابله با بیماری کووید 19 و همچنین کاهش انتقال ویروس کرونا، از جمله آزمایش‌های مکرر، اقدامات دقیق و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را برای برگزاری این رقابت‌ها مدنظر خواهد داشت.
در مسابقات گروه مردان لیگ ملت‌های والیبال سال 2021 تیم‌های برزیل، ایران، هلند، ایتالیا، لهستان، صربستان، آمریکا، فرانسه، ژاپن، آلمان، روسیه و آرژانتین به عنوان 12 تیم ثابت و تیم‌های استرالیا، بلغارستان، کانادا و اسلوونی به عنوان چهار تیم غیر ثابت، حضور دارند.
شروع نگران کننده در هفته اول
والیبال ایران در نخستین مسابقه خود در رقابت‌های لیگ ملت‌ها در دیداری تمام آسیایی مقابل ژاپن قرار گرفت و با نتیجه 3 بر صفر و با امتیازهای 25 بر 19، 25 بر 22 و 26 بر 24 مغلوب حریف خود شد. به این ترتیب نخستین شکست تیم ملی والیبال ایران در رقابت‌های لیگ ملت‌ها ثبت شد. نمایش ضعیف شاگردان آلکنو در این مسابقه موجب شد تا شوک بزرگی به والیبال ایران وارد شود.
تیم ملی والیبال کشورمان در دومین مسابقه خود به مصاف روسیه، مدافع عنوان قهرمانی مسابقات رفت و با نتیجه 3 بر یک و با امتیازهای 17-25، 25-20، 20-25 و 17-25 مغلوب حریف خود شد تا آلکنو مقابل شاگردان سابقش حرفی برای گفتن نداشته باشد.
ایران در سومین مسابقه خود به مصاف هلند رفت که این مسابقه با نتیجه 3 بر صفر و با امتیازهای 18-25، 23-25 و 30-28 به سود ایران تمام شد و به این ترتیب آلکنو نخستین پیروزی رسمی خود را با تیم ایران به دست آورد. در شرایطی که اهالی والیبال نگران نتایج تیم ملی بودند، سرانجام موتور تیم ملی روشن شد تا همه منتظر درخشش در روزهای آینده باشند.
هت‌تریک در هفته دوم
ایران در شروع هفته دوم و در چهارمین مسابقه خود در رقابت‌های لیگ ملت‌های 2021 به مصاف کانادا رفت که این مسابقه در نهایت با نتیجه 3 بر یک و با امتیازهای 25 بر 22، 22 بر 25، 22 بر 25 و 22 بر 25 به سود شاگردان آلکنو خاتمه پیدا کرد تا شاگردان آلکنو دومین پیروزی خود را در این دوره از مسابقات کسب کنند.
ملی پوشان کشورمان در گام دوم از هفته دوم به مصاف ایتالیای میزبان رفتند که این بازی در نهایت با نتیجه 3 بر یک و با امتیازهای 24 بر 26، 27 بر 29، 25 بر 21 و 22 بر 25 به سود شاگردان ولادیمیر آلکنو تمام شد.
در آخرین بازی از هفته دوم هم تیم ایران مقابل بلغارستان صف آرایی کرد و توانست با نتیجه 3 بر صفر و با امتیازهای 25 بر 20، 33 بر 31 و 25 بر 22 از سد حریف خود عبور کند. به این ترتیب تیم ملی کشورمان توانست چهارمین پیروزی خود را در این دوره از مسابقات کسب کند و هفته دوم را با کسب 3 برد متوالی به پایان برساند.
همه زیر ذره‌بین آلکنو
به نظر می رسد شناخت سرمربی روسی تیم ملی والیبال ایران از عملکرد بازیکنان روز به روز در حال افزایش است. تانک روسی چندین بازی در جریان هفته دوم با تعویض ها و تغییرات به موقع خود به پیروزی ایران کمک کرد. نمونه بارز این تغییرات حضور سعید معروف و صابر کاظمی بجای محمدطاهر وادی و بردیا سعادت در ست دوم بازی مقابل بلغارستان بود. جایی که ایران با نتیجه 23 بر 21 از حریف عقب بود و با تغییراتی که آلکنو ایجاد کرد ورق به سود ایران برگشت و در نهایت ملی پوشان کشورمان 33 بر 31 برنده میدان شدند.
از سوی دیگر از ریمینی خبر رسید که جواد کریمی هم قرار است به این شهر برود تا از شروع هفته سوم در ترکیب ایران قرار بگیرد. این موضوع نشان می دهد که نظر آلکنو تغییر کرده و می خواهد این فرصت را به پاسور جوان تیم ملی هم بدهد تا خودش را نشان دهد.
نکته نگران کننده وضعیت امیر غفور است که در هفته دوم به دلیل مصدومیت نتوانست برای ایران بازی کند و با شرایطی که ستاره های جوانی همچون بردیا سعادت و صابر کاظمی از خود نشان دادند، شانس غفور برای حضور در المپیک هم کم به نظر می رسد.
ضمن اینکه تیم ملی یک پشت خط زن دیگر به نام پوریا یلی را هم دارد که می تواند جایگزین غفور شود. ای کاش کادر فنی بجای بازیکنی که در اغلب مسابقات اخیر تیم ملی مصدوم بوده و نقش توریست را داشته از حضور جواد کریمی و حتی یلی استفاده می کرد تا این جوانان بتوانند توانایی های خود را به کادر فنی ثابت کنند.
هر بازی، یک ترکیب!
ولادیمیر آلکنو برای بازی با کانادا سعید معروف، سید محمد موسوی، میلاد عبادی‌پور، میثم صالحی، مسعود غلامی، صابر کاظمی و محمدرضا حضرت‌پور را روانه میدان کرد. در بازی بعدی سعید معروف، میلاد عبادی پور، مسعود غلامی، علی اصغر مجرد، صابر کاظمی، امیر حسین اسفندیار و آرمان صالحی نفرات آغاز کننده بازی برای ایران بودند. در بازی مقابل بلغارستان هم شاهد تغییرات اساسی در ترکیب اصلی تیم ملی بودیم؛ جایی که محمدطاهر وادی، رضا عابدینی، بردیا سعادت، امیرحسین اسنفدیار، میثم صالحی، سید محمد موسوی و محمدرضا حضرت‌پور در ترکیب شروع کننده ایران حضور داشتند.
به نگاهی به ترکیب شروع کننده ایران در شش مسابقه اخیر به این موضوع پی می بریم که سرمربی روسی و جدید تیم ملی این فرصت را در اختیار تمام نفرات قرار می دهد تا بتوانند خودشان را ثابت کنند و خودش هم بتواند برای میدان بزرگی به نام المپیک نفرات مدنظرش را انتخاب کند؛ البته این موضوع در اکثر تیم های حاضر در مسابقات لیگ ملت های امسال مشاهده می شود، چراکه آنها هم تصمیم دارند شرایطی فراهم کنند که بازیکنان جوان تر کسب تجربه کرده و برای المپیک آماده شوند.
نکته ای که در تیم ایران بسیار امیدوار کننده بود، اعتماد به جوانان است. آلکنو تاکنون هر بار که به جوانان اعتماد کرده و گاهی بازیکنان باتجربه را کنار آنها قرار داده توانسته بازی خوبی از تیمش ببیند و به پیروزی هم برسد. به هر حال انگیزه بازیکنان جوان تر آنقدر زیاد هست که می توانند برای هر تیمی خطرناک باشند. ستاره های نوظهوری مانند میثم صالحی، امیرحسین اسفندیار، بردیا سعادت، علی اصغر مجرد، صابر کاظمی و ... اهالی والیبال را امیدوار کردند که می توانند جایگزین ستاره های پرآوازه والیبال کشورمان شوند.
تیم ملی والیبال مردان ایران پس از سه روز استراحت، در ادامه رقابت‌های لیگ ملت‌ها سومین هفته این مسابقات را از ساعت 20:30 چهارشنبه هفته جاری با دیدار برابر آمریکا آغاز خواهد کرد و پنج‌شنبه ساعت 12:30 مقابل صربستان و جمعه نیز در ساعت 12:30 دربرابر آلمان به میدان خواهد رفت.
انتهای پیام/

پژوهشیار