مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی:

امام راحل معتقد بودند که بانوان باید در رتبه عالی قرار بگیرند

1400/03/13 - 15:14 - کد خبر: 45105
رقیه صادق زاده

نصر: مدیرکل امور بانوان و خانواده استاندای آذربایجان شرقی با بیان این‌که امام راحل در خصوص زن و اهمیت بانوان و جامعه دارای دیدگاه جامعی بودند که بر اساس جهان بینی مکتوب اسلامی بود، گفت: ایشان جزو معدود افرادی بودند که به جهان بینی کاملا دست یافته و معتقد بودند که کلیه بانوان باید در رتبه عالی قرار بگیرند.

به گزارش نصر، رقیه صادق زاده روز پنجشنبه ۱۳ خردادماه، در هشتمین نشست تخصصی ویژه بانوان با عنوان "اندیشه آفتاب" با محوریت تبیین اندیشه‌های امام خمینی (ره) و تاکید بر نقش زن و خانواده، با تسلیت سی و دومین سالگرد ارتحال امام راحل و گرامیداشت یادوخاطره پنجاه و هشتمین سالگرد شهدای قیام ۲۵ خردادماه، گفت: روز چهاردهم خردادماه، مظهر دلبستگی ملت ایران به امام بزرگوار است.
به گزارش ایسنا، وی با اشاره به ویزگی‌های امام خمینی (ره)، افزود: اندیشه‌ها و باورهای امام راحل در مورد زن و خانواده، باعث شده بود تا ویژگی‌هایی چون قاطعیت شجاعت و استقامت در ایشان پدیدار شود.
وی ادامه داد: باور به خدا، باور به مردم و باور به خود، سه باوری بود که در وجود و تصمیمات امام راحل وجود داشت و در تمامی حرکت‌های جنبش مانند و مخلصانه ایشان به معنای واقعی تاثیر گذاشته بود.
صادق زاده با بیان این‌که مسئله ۱۵ خرداد و شهدای قیام ۱۵ خردادماه، یک مقطعی مهمی از تاریخ است، گفت: اندیشه‌های امام خمینی (ره)، راه‌های تفکر اصیل اسلامی است و مسیر فرهنگ مداری، اتحاد مسلمانان و احیای هویت ایرانی اسلامی نیز برگرفته از مفاهیم و اندیشه‌های امام راحل است.
وی افزود: از دیدگاه امام (ره)، خانواده اولین و مهمترین جایگاه تربیتی بشر و محل بروز و ظهور عواطف انسانی و رکن عمده جامعه است.
وی با اشاره به انتخابات پیش رو، گفت: امیدواریم با عمل به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر حضور پرشکوه جامعه و بانوان و آقایان در انتخابات، یک بار دیگر اعتماد خود را به نظام و پیروی از ولایت فقیه نشان دهیم.
انتهای پیام/

پژوهشیار