مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی خبر داد:

ساماندهی و ایجاد راه دسترسی مشترک بین ۹ آبگرم سراب

1400/03/13 - 12:28 - کد خبر: 45091
جلسه

نصر: مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی آذربایجان شرقی از ساماندهی و ایجاد راه دسترسی مشترک بین ۹ آبگرم شهرستان سراب خبر داد.

به گزارش نصر، احمد حمزه زاده در دیدار با فرماندار و نماینده مردم شهرستان سراب در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به این‌که ساماندهی و رفع نواقص زیرساخت‌های گردشگری سراب در دستور کار این اداره‌ کل قرار گرفته است، گفت: آبگرم‌های سراب از جمله مهم‌ترین و پرمخاطب‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهرستان محسوب می‌شود که ایجاد راه دسترسی و تقویت زیرساخت‌ها هم‌چون احداث کمپ گردشگری در جوار آن‌ها توسط این اداره‌ کل انجام شده که برای تداوم عملیات اجرایی مشارکت فرمانداری و سایر دستگاه‌ها مفید خواهد بود.
وی با اشاره به این‌که طی سال ۹۹، مسیر دسترسی آبگرم و کمپ گردشگری اسبفروشان، زیرسازی و آسفالت کشی شده است، افزود: برای ایجاد کمپ گردشگری در آبگرم‌های اردها و الله‌حق، فراخوان جذب سرمایه‌گذار مشترک برای آن‌ها منتشر خواهد شد تا با ایجاد زیرساخت‌های لازم رفاه گردشگران به صورت کامل تامین شود.
وی از پیش‌بینی ایجاد جاده سلامت بین ۹ آبگرم از روستای سردها تا اردها در سند تدبیر توسعه استان خبر داد و گفت: بررسی وضعیت و پیشبرد این پروژه‌، در آینده‌ای نزدیک با مشارکت دستگاه‌های اجرایی شهرستان میسر خواهد شد.
حمزه زاده، احداث هتل چهارستاره، توسعه اقامتگاه‌های بومگردی و رونق گردشگری کشاورزی در شهرستان سراب را از دیگر اهداف توسعه گردشگری این شهرستان عنوان کرد.
وی اظهار کرد: در راستای پیشبرد اهداف توسعه‌ گردشگری در سراب، طی سال جاری اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات سال ۹۹ برای رفع نواقصات زیرساخت‌های گردشگری شهرستان در نظر گرفته شده است.
انتهای پیام/

پژوهشیار