معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی؛

۱۱ کیلومتر باند دوم جاده پارس آباد –سربند اواسط تابستان تکمیل می‌شود

1400/03/13 - 10:00 - کد خبر: 45078
راه، جاده

نصر: معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی از تکمیل و اتمام ۱۱ کیلومتر از باند دوم جاده پارس آباد – سربند تا پایان مرداد ماه سالجاری خبر داد.

به گزارش نصر، محمود غفاری در بازدید از باند دوم مسیر پارس آباد – سربند افزود: این مسیر واقع در جاده پارس آباد - مشگین شهر به طول۲۰ کیلومتر می‌باشد که ۱۱ کیلومتر از باند دوم آن تا پایان مرداد ماه سال جاری عملیاتی شده و به اتمام می رسد.
وی اضافه کرد: در بازدیدهای بعمل آمده مقرر شد ستادی ویژه جاده های شمالی استان اردبیل تشکیل شود تا  امورات و کارها  در این ستاد پیگیری و به اتمام برسد.
معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی ادامه داد:  در سال گذشته  یکسری مجموعه اتفاقاتی در ارتباط با تورم مصالح ساختمانی بخصوص قیر و نیز موضوع  نقدینگی پیش آمد  که در کار ایجاد وقفه کرد اما با این همه مشکلات باز از فعالیت در راهسازی و احداث بزرگراه‌ها عقب نماندیم.
وی گفت: اعتبار لازم این پروژه تامین خواهد شد حتی در صورت لزوم برای اتمام آن از فاینانس داخلی هم استفاده خواهد شد.
محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل نیز در این بازدید گفت: در حال حاضر در تمامی جاده‌های ارتباطی این استان نهضت توسعه بزرگراهی با وجود شرایط کرونایی در حال انجام است. 
وی افزود: هم‌اکنون ۹پروژه بزرگراهی در این استان در دست اجرا است و بتدریج تا پایان سال جاری به بهره‌برداری خواهند رسید.
حیدری اضافه کرد: در تمامی شهرستان‌های استان به‌جز شهرستان‌های تازه تاسیس، عملیات اجرایی بزرگراه شروع شده است و با اتمام آنها شاهد ایمنی جاده‌ها خواهیم شد.
وی بیان کرد: تلاش می‌شود در سال ۱۴۰۱ بیش از ۸۸ کیلومتر، سال ۱۴۰۲ حدود ۹۰ کیلومتر و سال ۱۴۰۳ نیز ۹۸ کیلومتر بزرگراه در استان اردبیل احداث شود.
حیدری گفت: برای احداث و راه‌اندازی ۵۸۲ کیلومتر بزرگراه در این استان به پنج هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
وی با بیان اینکه ۵۳۶ کیلومتر از راه‌های اصلی استان دارای ردیف ملی است، افزود: در سال ۹۶ مقدار ۴۲۷ کیلومتر از راه‌های استان پیوست بودجه داشت که این رقم در سه سال اخیر به ۵۳۶ کیلومتر رسیده است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با بیان اینکه جاده اردبیل - سرچم به طول ۱۷۷ کیلومتر تا سه سال آینده به بزرگراه تبدیل می‌شود، اظهارکرد: عملیات اجرایی قطعات ۱ و ۲ این مسیر به طول ۳۵ کیلومتر شروع شده و تا پایان بهار امسال به بهره‌برداری می‌رسد.
در این  سفر پروژه های احداث باند دوم سه راهی رضی - امیر کندی ، پروژه احداث باند دوم ورودی شهرستان گرمی ، پروژه احداث باند دوم گرمی - بیله سوار ، پروژه احداث باند دوم پارس آباد - سربند و پروژه احداث باند دوم اردبیل - مشکین شهر مورد بازدید قرار گرفت.
انتهای پیام/

پژوهشیار