رییس دانشگاه علوم پزشکی زنجان؛

اشاعه مطالب غیرعلمی در فضای مجازی موجب هراس در بین مردم می‌شود

1400/03/13 - 09:54 - کد خبر: 45077
کرونا

نصر: رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: در مقابله با ویروس کرونا اشاعه مطالب غیرعلمی، عوام فریبانه و غیر واقعی در فضای مجازی موجب هراس و شک در بین مردم می شود که در کنترل این بیماری بسیار تاثیرگذار است.

به گزارش نصر، پرویز قزلباش شامگاه چهارشنبه در نشست خبری آنلاین با خبرنگاران استان افزود: اطلاع رسانی و شفاف سازی پیرامون نقش واکسن ها و تاثیرات آن و پاسخگویی مناسب به سوالات مردم از موثرین روش برای کنترل ویروس کرونا بوده و در مقابل انتشار مطالب غیر واقعی تاثیر نامطلوبی را بر جا می گذارد.
وی اضافه کرد: هم اکنون بیش از ۱۵ ماه است که کرونا زندگی مردم کل دنیا را تحت الشعاع قرار داده و هنوز درمان موثری برای این بیماری کشف نشده است و در این میان درهر بیماری به ویژه نوع ویروسی عامل مهم پیشگیری با رعایت پروتکلهای بهداشتی برای جلوگیری از انتقال آن باید مورد توجه قرار گیرد.
این مسوول ادامه داد: با طولانی شدن بیماری چالش جدی برای تمام دنیا بوجود آمده و چون درمان قطعی برای این بیماری وجود ندارد، واکسیناسیون تنها نقطه امید برای قطع زنجیره بیماری است.  
 وی همچنین با بیان اینکه دوز دوم از فاز سوم واکسن کنژوگه تامین شده و چند روز قبل تزریق آن در استان آغاز شده است اظهار داشت: تزریق واکسن های ایرانی کوبایی، برکت و نحوه ثبت نام برای دریافت این واکسن ها باید طبق دستورالعمل انجام گیرد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در پاسخ به سوالی در خصوص فعالیت باشگاههای ورزشی نیز گفت: ملاک عمل رعایت پروتکلهای اعلام شده است و بر مبنای این پروتکل ها فعالیت باشگاههای ورزشی در وضعیت های مختلف تعریف شده است.
وی اظهار داشت: بر این اساس در فعالیت مخفیانه و غیرمجاز باشگاه های ورزشی، کافی شاپ ها و رستوران ها تنها وزارت بهداشت عامل نیست بلکه لایه های مختلف دیگری نیز باید همکاری کنند.
قزلباش خاطرنشان کرد: ویروس کرونا با فشارهای روانی، عصبی و استرس هایی که ایجاد می کند باعث بروز بیشتر علایم ام اس می شود و خود این شرایط موجب بیماری نمی شود.
انتهای پیام/

پژوهشیار