رئیس سازمان علم و فناوری ترکیه؛

ایران به دلیل فعالیت‌های پژوهشی درخشان از اهمیت زیادی برخوردار است

1400/03/12 - 20:21 - کد خبر: 45060
عکس

نصر: رئیس سازمان علم و فناوری ترکیه(توبیتاک)گفت: ایران به دلیل فعالیت‌های پژوهشی درخشان توسط محققان و دانشگاه‌های خود برای ما از اهمیت زیادی برخورداراست.

به گزارش نصر، پروفسور حسن ماندال روز چهارشنبه در سومین نشست کارگروه همکاری‌های علمی و تحقیقاتی، بین ۲ کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه به میزبانی دانشگاه تبریز (به عنوان کارگروه ملی همکاری‌های علمی با کشور ترکیه) و به صورت مجازی برگزار شد، اظهار کرد: توبیتاک گستره وسیعی از همکاری‌های فناورانه و علمی را در کشور ترکیه رهبری می‌کند و هم اکنون مرجع اصلی اجرا و حمایت از طرح‌های تحقیقاتی بین‌المللی با بیش از ۶۴ کشور دنیاست.
وی با بیان اینکه ایجاد علوم نوین و آموزش دانشجویان از اهداف اصلی این سازمان است، اظهار کرد: باید از ظرفیت‌های فراوان موجود که توسط ۲ فراخوان موفق ما اثبات شد بهره‌برداری حداکثری کرد.
رئیس سازمان علم و فناوری ترکیه خاطرنشان کرد: توبیتاک اکوسیستم عظیم فناوری با شرکت بیش از ۲۰۰ دانشگاه و موسسه خود ایجاد کرده است که از دستاوردهای بزرگ آن محسوب می‌شود.
به گفته ماندال، فراخوان‌های پروژه‌های عظیم و درخشان از برنامه‌های مهم با کشورهای مختلف است که امیدواریم ایران هم به آن بپیوندد.
وی با بیان اینکه ایجاد علوم نوین و آموزش دانشجویان از اهداف اصلی ما می‌باشد، ابراز امیدواری کرد که ۲ طرف برای اجرای فراخوان سوم همکاری‌ها به‌زودی اقدام کنند.
انتهای پیام/

پژوهشیار