بانوی حادثه دیده در سهند پس از ۱۵ساعت نجات یافت

1400/03/08 - 13:51 - کد خبر: 44764
عکس

نصر: بانوی حادثه دیده در منطقه شاه یوردی ارتفاعات سهند در شهرستان بستان آباد پس از ۱۵ ساعت از مرگ نجات یافت.

به گزارش نصر، مسوول روابط عمومی اورژانس آذربایجان شرقی روز شنبه با اعلام این خبر در گفت وگو با ایرنا، افزود: مقارن ساعت ۱۵ روز جمعه گزارشی مبنی بر سقوط یک نفر از ارتفاع به دره ای واقع در دامنه های کوه سهند به این مرکز ارسال شد و تیم های امدادی اورژانس همراه با امداد و نجات جمعیت هلال احمر شهرستان بستان آباد به محل حادثه اعزام شدند.
وحید شادی نیا اظهار کرد: از آنجاییکه مسیر سقوط بسیار سخت و  صعب العبور بود، تیم های امدادی پس از سپری شدن حدود ۸ ساعت و حوالی ساعت ۲۳ بر سر مصدوم حاضر شده و به دلیل وزش باد شدید در منطقه و امکان پذیر نبودن اعزام بالگرد، بلافاصله تیم های امدادی و درمانی اقدامات اولیه را به انجام رساندند.
وی با بیان اینکه علیرغم شرایط نامناسب جوی، تیم های امدادی مصدوم را تا مسیری هدایت کردند، یادآور شد: تاریکی هوا و احتمال تشدید مصدومیت، باعث گردید عملیات نجات و بالا آوردن مصدوم از دره، به ساعات صبح و پس از روشن شدن هوا موکول شود.
شادی نیا ادامه داد: بر همین اساس  و با تلاش های مرکز فوریت های پزشکی و تیم امدادی جمعیت هلال احمر، مصدوم حوالی ساعت ۵ صبح امروز / شنبه/ به اورژانس تحویل داده شد و حدود ساعت ۱۰ توسط اورژانس  به بیمارستان شهریار شهرستان بستان آباد منتقل شد.
به گفته وی، بانوی حادثه دیده حدود۴۶ ساله بوده و از ناحیه کتف، ستون فقرات و سر دچار صدمه شده است.
شادی نیا وضع عمومی و هوشیاری مصدوم را خوب توصیف کرد و با اشاره به ضرب دیدگی مصدوم از ناحیه های مختلف، گفت: بر همین اساس مصدوم نیازمند بررسی های دقیق پزشکی دارد.
کوهستان سهند یکی از بزرگترین و مهم ترین برجستگی های آذربایجان و از معروف ترین کوه های آتشفشانی ایران است که در جنوب شهر تبریز و جنوب شرقی اوجان «بستان آباد» و شمال شهر مراغه در مرکز استان آذربایجان شرقی است.  این رشته‌کوه دارای ۱۷ قله با ارتفاع بیش از سه هزار متر است که بلندترین آن‌ها قلهٔ قوچ‌گولی (کمال) ۳۷۰۷ متر بلندی داشته و در محدوده‌ی شهرستانی بستان آباد قرار دارد.
انتهای پیام/

پژوهشیار