خبر/

تردد خودرو در راه‌های آذربایجان‌شرقی ۱۹ درصد افزایش یافت

1400/03/07 - 11:48 - کد خبر: 44698
جاده، جاده های آذربایجان شرقی، تردد جاده ای

نصر: مسوول مرکز مدیریت راه‎های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‎‌شرقی با اعلام اینکه ۳۷ میلیون و ۶۲۱ هزار خودرو در فروردین و اردیبهشت در راه‌های استان تردد کردند، گفت: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۹درصد افزایش یافته است.

به گزارش نصر، حسین بلوکی، روز جمعه در گفت و گویی افزود: این تعداد تردد خودرویی توسط ۸۲ دستگاه ترددشمار آنلاین در راه های مختلف استان ثبت شده است .
وی اظهار داشت: از کل تردد ثبت شده ۱۵ درصد مربوط به وسایل نقلیه سنگین و ۸۵ درصد مربوط به وسایل نقلیه سبک بوده و مسیرهای رفت و برگشت تبریز- ایلخچی با بیش از پنج میلیون و ۶۲۶ هزار پرترددترین مسیرهای استان بوده است.
مسوول مرکز مدیریت راه‎‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‎‌شرقی گفت: مسیرهای تبریز- صوفیان با بیش از سه میلیون و ۲۶۷ هزار، ایلخچی- آذرشهر با بیش از ۲ میلیون و ۶۶ هزار و بناب – مراغه با ۹۱۱ هزار تردد به ترتیب در رده های بعدی قرار دارند.
بلوکی، با بیان اینکه مسیرهای ملکان- بناب،  میاندوآب – ملکان و خواجه - تبریز نیز از دیگر راه های پرتردد استان در ماه های فروردین و اردیبهشت امسال بودند، ادامه داد: در زمان کنونی مرکز مدیریت اطلاعات راهها و حمل و نقل جاده ای استان با ۲۴ دوربین نظارت تصویری، هفت دستگاه تابلوی پیام متغیر، ۸۲ دستگاه ترددشمار آنلاین و ۸۸ سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور فعال که ۱۱ سامانه نیز با پیشرفت بیش از ۹۰ درصد در شرف راه اندازی است، وضعیت تردد در راه های مختلف استان را رصد می کند.
آذربایجان‌شرقی دارای ۲۳۵ کیلومتر آزادراه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.
انتهای پیام/

پژوهشیار