خبر/

حضور پرشور در انتخابات بر آینده یکایک مردم تاثیرگذار است

1400/03/06 - 13:49 - کد خبر: 44674
جلسه

نصر: مسوول کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی گفت: باید این موضوع در جامعه تبیین شود که حضور پرشور در پای صندوق های رای در انتخابات پیش رو بر سرنوشت تک تک مردم در آینده تاثیرگذار است.

به گزارش نصر، ذوالفقار همتی روز پنجشنبه در جلسه کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخاباتی آذربایجان شرقی افزود: ضروری است از ظرفیت تمام دستگاه ها برای ترغیب و تشویق مردم جهت حضور حداکثری در پای صندوق های رای بدون توجه به جناح و گروه خاصی استفاده کرد.
وی با بیان اینکه باید همه سازمان ها و نهادهای مستقر در استان در پایگاه های اینترنتی خود شمارش معکوس برای انتخابات را فعال کنند، ادامه داد: باید نسبت به بهره گیری از ظرفیت اقلام تبلیغاتی کوچک مقیاس از قبیل رسیدهای کاغذی مراکز خرید و فروشگاه های مختلف و نیز مانیتورهای دستگاه های خودپرداز بانک ها برای ترغیب و تشویق شهروندان به شرکت فعال در انتخابات ۲۸ خرداد بهره برد.
همتی با تاکید بر لزوم استفاده از بستر تاثیرگذار و فراگیر فضای مجازی برای ارتقای نرخ مشارکت مردم در انتخابات گفت: باید این موضوع به مردم به صورت دقیق و شفاف اطلاع رسانی شود که در شعبات اخذ رای، تمامی شیوه نامه های بهداشتی پیش بینی و رعایت خواهد شد.
وی با اشاره به ظرفیت مهم صدا و سیما و رسانه ها در اطلاع رسانی و ایجاد شور و نشاط انتخاباتی، اضافه کرد: شهرداری بعد از صدا و سیما بازوی مهم اطلاع رسانی و تبلیغات در انتخابات است که باید از ظرفیت مترو، اتوبوس ها، تاکسی ها، تلویزیون های شهری و تابلوهای ثابت شهرداری برای در این زمینه و در فرصت باقیمانده حداکثر استفاده را کند.
مسوول کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات آذربایجان شرقی با اشاره به ظرفیت آموزش و پرورش در امر انتخابات گفت: ۶۲۰ هزار دانش آموز در شبکه شاد عضو هستند که می توان از این ظرفیت برای تشویق و ترغیب والدین جهت حضور در انتخابات بهره مند شد.
همتی افزود: باید از ظرفیت هنرمندان، چهره های شناخته شده و محبوب، مداحان و روحانیون برای آگاه سازی مردم در زمینه چرایی حضور در پای صندوق های رای به عنوان پایه و اساس آنان برای شرکت در انتخابات استفاده کرد.
رسانه ها نقش بی بدیلی در ترغیب مردم به مشارکت فعال در انتخابات دارند
رییس اداره مطبوعات و تبلیغات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با اشاره به اقدامات این اداره کل در زمینه تشویق شهروندان به شرکت در انتخابات گفت: به زودی نشست های خبری با همکاری خانه مطبوعات و انجمن های صنفی مطبوعات استان بنام «نقطه جوش» و با حضور مسوولان محلی و با موضوع انتخابات برگزار خواهد شد.
محمدحسین حسینی با اشاره به تلاش این مجموعه برای استفاده از ظرفیت هنرمندان برای تشویق و ترغیب مردم به مشارکت فعالانه در انتخابات، افزود: برنامه زنده یک ساعته «سیز و بیز» با همکاری هنرمندان مختلف به صورت روزانه و به مدت یک ساعت در فضای اینستاگرام اجرا خواهد شد.
وی با تاکید بر لزوم آماده سازی منظر و سیمای شهری برای برگزاری انتخابات، ادامه داد: ۹۵ درصد تابلوها و تلویزیون های شهری در اختیار بخش خصوصی است که هماهنگی های لازم برای استفاده از این تابلوها برای تبلیغات انتخابات با کمک کانون های هنری و تبلیغاتی انجام گرفته است.
حسینی با اشاره به نقش بی بدیل رسانه در ترغیب مردم به مشارکت پرشور در انتخابات خاطرنشان کرد: همچنین مصادیق محتوای مجرمانه در فضای مجازی در ۱۶ بند به تمامی رسانه های استان ابلاغ شده است .
مدیرپژوهش و دبیر شورای راهبردی و اتاق فکر صدا و سیما آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: از ماه های گذشته از تمامی ظرفیت رادیو، تلویزیون و خبر برای اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم در خصوص انتخابات استفاده شده است.  
جمشید دژم خوی با اشاره به رویکرد صدا و سیما، گفت: فرصت بیان نارضایتی ها و صداقت در بیان واقعیت ها در صدا و سیما به وجود آمده و به دنبال قانع کردن مردم هستیم تا با تمامی مشکلات و ناامیدی ها در انتخابات شرکت کنند و قهر از صندوق چاره کار نیست.
وی با اشاره به اینکه باید با مردم صریح، شفاف و صادق بود، ادامه داد: برنامه های مختلف انتخاباتی در سیما، رادیو و بخش خبر در صدا و سیمای مرکز استان پخش می شود.
مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: ۷۵۰ هزار دانش آموز در استان وجود دارد که از این تعداد ۶۲۰ هزار نفر در شبکه دانش آموزی شاد عضو هستند.
حسین صبور با اشاره به اینکه ۴۱ هزار دانش آمور در آذربایجان شرقی رای اولی هستند ، افزود: شبکه شاد ظرفیت بسیار بالایی است که می توان با بارگذاری محتواهای کوتاه از ظرفیت این شبکه برای گرم کردن تنور انتخابات بهره مند شد.
در این نشست نمایندگان ادارات کل امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری، مدیریت عملکرد ، بازرسی و امور حقوقی استانداری، فناوری اطلاعات و شبکه دولت، فرمانداری شهرستان تبریز و شورای هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی نیز نظرات خود را در خصوص برگزاری انتخاباتی پرشور بیان کردند.
انتهای پیام/

پژوهشیار