دانشگاه علوم‌پزشکی آزاد اسلامی در تبریز راه‌اندازی می‌شود

1400/03/06 - 13:13 - کد خبر: 44670
بیمارستان امام‌ سجادع تبریز

نصر: رییس دانشگاه آزاد اسلامی تبریز با اشاره به وجود هیات علمی متخصص و فوق تخصص در این دانشگاه از راه‌اندازی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی در تبریز خبر داد.

به گزارش نصر، عزیز جوان پور روز پنجشنبه در مراسم تجلیل از کادر درمان بیمارستان امام سجاد تبریز که رتبه اول طرح ارزشیابی ملی بیمارستانی کشور را کسب کرده اند،  اظهار کرد: کسب عنوان درجه یک توسط این بیمارستان حاصل مدیریت جهادی همه مدیران و کارکنان است.
وی خاطرنشان کرد: وضعیت مالی دانشگاه آزاد به خاطر مشکل نقدینگی برای راه اندازی این بیمارستان مناسب نبود ولی همت مدیران و مساعدت مسوولان استانی و دانشگاه آزاد مرکز در تفویض اختیار باعث راه اندازی این بیمارستان شد.
جوان پور با بیان اینکه هم اکنون وضعیت علمی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز از نظر داشتن هیات علمی متخصص و کادر درمان مناسب است و در نظر داریم با ایجاد رشته های رزیدنتی، بیمارستان را توسعه دهیم، گفت: این امر مستلزم کمک خیران سلامت است که توافقاتی شده و آماده حمایت و هکاری هستند.
رییس دفتر امام جمعه تبریز نیز در این مراسم با تقدیر از زحمات کادر درمان و سلامت در کسب رتبه برتر و به خصوص در ایام کرونا، اظهار کرد: کار بارز حکایت از همت بلند دارد و مجموعه دانشگاهی با کار جهادی توانسته در خدمت سلامت مردم باشد.
حجت الاسلام سیدعلی فقیه با اشاره به درجه بندی بیمارستان‌ها، اظهار کرد: نمی‌توان رتبه‌ای واقعی و درجه بندی مشخص برای این مجموعه‌ها تعیین کرد چون تمامی کادر درمان، با تمامی وجود در فکر تامین سلامت مردم بوده و هستند لذا اگر چنین موقعیتی را دانشگاه آزاد اسلامی فراهم کرده، جای قدردانی دارد و حاکی از اراده و همت بزرگ و جهادی است.
وی از پیگیری کمک به تامین تجهیزات این بیمارستان توسط نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: مسوولان باید در رفع نیازهای اقتصادی جامعه که یکی از معضلات مهم است، تلاش کنند.
فقیه اظهار کرد: اگر سایر بخش‌های ما به اندازه قدرت دفاعی برای مردم تلاش می‌کردند، اقدامات بسیار ارزشمندی انجام می‌گرفت و اکنون وضعیت بسیار بهتری داشتیم؛  در حوزه دفاعی نظام جمهوری اسلامی، هرچقدر که تلاش شده باید به موازات آن در سایر بخش‌ها به خصوص معیشت و اقتصاد مردم نیز تلاش کرد.
رییس بیمارستان امام سجاد نیز اظهار کرد: در سال ۸۳، حرکتی در راستای ارتقای اعتبار دانشکده پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز شروع شد و آن هم خریداری یک ساختمان نیمه تمام از شرکت نفت بود و در این راستا قراردادی با شرکت بیمارستان ساز نیز منعقد و پروژه جابحایی بیمارستان زکریا به این مجموعه آغاز شد.
فرهاد احمدپور افزود: در اواسط سال ۹۷، اولین عمل جراحی موفق در این بیمارستان انجام شد و سپس با تجهیز به دستگاه‌های بروز و مدرن و جذب نیروهای انسانی در رسته درمان، عرصه را برای گسترش فعالیت خود آماده کرده است.
رییس بیمارستان امام سجاد تبریز گفت: این مجموعه سختی‌های غیرقابل توصیف را متحمل شده و به نقطه کنونی رسیده و به عنوان یک بیمارستان مطرح در بین رقبای سرسخت، سخنی برای گفتن دارد.  
وی در خصوص وضعیت این بیمارستان، اظهار کرد: بیمارستان امام سجاد اکنون ۱۰۰ تخت فعال دارد و تمامی خدمات مربوط به بستری را به بیماران ارائه می‌دهد و از زمان شیوع کرونا نیز بخشی را برای این بیماران اختصاص داده و حتی تمامی بخش آی سی یو را مختص بیماران کرونایی کرده‌اند.
احمدپور خاطرنشان کرد: در سالجاری برنامه داریم تا در مرحله اول بخش دیالیز بیمارستان را راه اندازی کنیم‌ و در مراحل بعدی راه اندازی مرکز ام آر آی و بخش رادیوتراپی قرار دارد.
به گزارش ایرنا، بیمارستان ۱۲۴ تختخوابی امام سجاد تبریز به مساحت ۲۸ هزار و ۵۰۰ متر مربع با زیربنای ۱۹ هزار و ۲۵۰ مترمربع در چهار طبقه، در سال ۱۳۹۷ به بهره برداری رسید.
این بیمارستان که ۲۴ درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی دارد،  در دو بخش بستری و سرپایی تمام امکانات و تجهیزات عمومی و تخصصی را دارد و ۱۱۹ پزشک و پرستار ارایه خدمت می کنند.
انتهای پیام/

پژوهشیار