مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خبر داد:

دسترسی 3.2 میلیون مشترک آذربایجان تلفن‌های همراه به پهنای باند

1400/03/04 - 11:33 - کد خبر: 44520
تلفن همراه

نصر: مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌شرقی، گفت: هم اکنون بیش از سه میلیون و ۲۵۹ هزار و ۱۷۳ از مشترکان اپراتورهای مختلف تلفن همراه در این استان به پهنای باند سیار دسترسی دارند.

به گزارش نصر، محمد فرزاد، پیشرفت‌های ارتباطی استان را مطلوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: هم اکنون بیش از سه میلیون و ۲۵۹ هزار و ۱۷۳ از مشترکان اپراتورهای مختلف تلفن همراه در این استان به پهنای باند سیار دسترسی دارند.
وی ادامه داد: با توسعه سایت‌های فعال شبکه توسط اپراتورهای تلفن همراه و کار شبانه‌روزی تمامی دستگاه‌های مسوول نسبت به سال رشد حدود 12 درصدی را شاهد هستیم که امیدواریم در سال‌جاری نیز این روند با سرعت بیشتری ادامه پیدا کند.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه استان دارای آب و هوای سرد کوهستانی بوده و کل محدودهٔ استان را کوه‌ها و ارتفاعات تشکیل داده‌اند و این کار ارتباطی را دشوار می‌سازد، بر ضرورت به‌روزرسانی و توسعه زیرساخت‌های ارتباطی استان حتی با این شرایط تاکید کرد و گفت: توسعه زیرساخت‌های ارتباطی  پایان‌ناپذیر بوده و بی‌وقفه هم‌گام  با توسعه تکنولوژی  فناوری اطلاعات، به‌روزرسانی و توسعه  می‌یابند و شرایط اقلیمی و جغرافیایی استان نیز تلاشی مضاعف را می‌طلبد.
فرزاد ادامه داد: در کنار احداث و ارتقای ایستگاه‌های مخابراتی در مناطق شهری و روستایی، در بحث ضریب نفوذ پهنای باند ثابت نیز با رشد حدود 8 درصدی مواجه هستیم که تعداد مشترکان پهنای باند ثابت استان نیز از مرز 509 هزار و 8 عبور کرده است.
وی اضافه کرد: این زیرساخت‌های مهم و ظرفیت‌های مناسب ارتباطی ایجاد شده در استان موجب شد تا با شیوع  ویروس منحوس کرونا و غیرحضوری شدن فعالیت بسیاری از ادارات،‌ دانشگاه‌ها، مراکز آموزشی و کسب و کارها و افزایش چشمگیر مصرف اینترنت در استان، شبکه دیتای استان تا حد قابل قبولی توان پاسخگویی به این افزایش مصرف را نشان دهد و البته امیدواریم با رفع موانع، مشکلات به وجود آماده نیز حل شود.
فرزاد ادامه داد: این استان بزرگترین و پرجمعیت‌ترین استان ناحیهٔ شمال‌غربی ایران محسوب می‌شود و کلان‌شهر تبریز، بزرگترین قطب اقتصادی منطقهٔ و مرکز اداری، ارتباطی، بازرگانی، سیاسی، صنعتی، فرهنگی و نظامی این منطقه شناخته می‌شود و این لزوم اهمیت پیشرفت‌های ارتباطی و فناوری اطلاعات را دوچندان می‌سازد و همکاران ما در در بدنه اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌شرقی و سازمان‌های زیر مجموعه با تلاشی جهادی و شبانه‌روزی برای خدمت به مردم آماده هستند و تلاش می‌کنند.
انتهای پیام/

پژوهشیار