گزارش اختصاصی نصر/

اینوتکس 2021 دروازه ای برای عرضه توانمندی‌ها/ نفرات برتر رقابت های اینوتکس پیچ تبریز در نمایشگاه نوآوری و فناوری اینوتکس

1400/03/04 - 11:06 - کد خبر: 44516
اینوتکس 2020

نصر: دهمین دوره از نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری اینوتکس در تهران برگزار شد، این نمایشگاه که همواره دروازه ای برای عرضه توانمندی ها به هزاران بازدید کنند و سرمایه گذار است، امسال میزبان سه استارت آپ برتر رویداد "اینوتکس پیچ" دوره تبریز بود.

به گزارش نصر، نمایشگاه بین‌المللی فناوری و نوآوری در حالی به ایستگاه دهم رسید که با برگزاری 9 دوره موفق این رویداد، اینوتکس اکنون به بستری برای عرضه نوآوری و فناوری، تبادل دانش و فناوری با نقش آفرینی صاحبان سرمایه، ایده، کسب و کار از ایران و سایر کشورها است.
در این دوره از نمایشگاه، شرکت های دانش‌بنیان، خلاق و استارتاپ، شتاب‌دهنده و مرکز نوآوری، مرکز رشد و پارک فناوری و... تازه‌ترین و فناورانه‌ترین دستاوردهایشان را به بیش از 20هزار بازدید کننده در دو شکل حضوری و برخط معرفی کردند و اینوتکس 2021 بیش از 300 غرفه حضوری و مجازی به معرفی جدیدترین محصولات و خدمات فعالان زیست‌بوم نوآوری و فناوری کشور می‌پردازند.


 
در این نمایشگاه هرساله بخشی با عنوان "کافه سرمایه اینوتکس" برپا می شود که فرصت‌های زیادی برای استارتاپ‌ها و سرمایه‌گذاران فراهم می کند، امسال در  در کنار ۴۵ سرمایه‌گذار داخلی، هفت سرمایه‌گذار از کشور ترکیه به صورت مجازی حضور دارند و تاکنون برگزاری ۳۰۰ جلسه سرمایه گذاری با شرکت‌های ترکیه برنامه‌ریزی شده است.
قطعا روند برگزاری دهمین دوره اینوتکس نشان داد این رویداد از یک نمایشگاه فراتر رفته و بستر را برای ترغیب و ایجاد علاقمندی در جوانان دانش‌آموخته و خلاق به کارآفرینی از یک سو و ترغیب صاحبان سرمایه به حضور در حوزه های نوآورانه از سوی دیگر فراهم می‌کند.

 
برگزاری رویدادهای متنوع
این نمایشگاه میزبان رویدادهای جنبی و تکمیلی گوناگونی بود، رویداد "استیج اینوتکس" شاهد پنل ها و سخنرانی های جذابی پیرامون کسب و کارهای نوآوری با محورهایی همچون «تفکر خلاق و تفکر کارآفرین»، «رهبری و ایجاد تغییر در پارادایم های ذهنی»، «ساخت یک اقتصاد موفق در کشور»، «محیط زیست و توسعه پایدار» و «چالش‌های زیست بوم نوآوری» شد.


 
در بخشی دیگر از نمایشگاه نیز "نگاهی به آینده" شد و در این رویداد، متخصصان فناوری درباره روزآمدترین فناوری‌های دنیا مانند بلاک‌چین، فناوری های همگرا، «کلان داده، هوش مصنوعی و رایانش ابری به بحث و گفت‌وگو پرداختند.
4 رویداد جانبی برای معرفی نیازهای فناوری صنایع نیز برگزار شد که طی آن صنایع فولاد، صنعت حوزه مالی و دیجیتال، صنعت تجهیزات پزشکی و صنعت درودگری و مبلمان به تشریح نیازهای فناوری خود به فناوران و مخترعین و شرکت های دانش‌بنیان پرداختند.


 
رویداد امسال "پاویون زنان پیشگام کارآفرین" بود، که سبب شد نمایشگاه میزبان بانوان کارآفرین و موفقی باشد که توانسته‌اند از میان چالش‌های موجود در دنیای مردانه کسب‌وکارها به سلامت عبور کنند و اشتغالی پایدار داشته باشند.
پاویون زنان پیشگام کارآفرین سقفی برای گرد هم جمع شدن و نمایش دستاورد های 30 بانوی توانمند کارآفرینی بود که تجربیات خود را با دیگر بانوانی که در ابتدای راه هستند و می خواهند در این مسیر گام بردارند، در میان بگذارند.


 
پاویون منتورها و مشاوران نیز یکی از بخش‌های اصلی نمایشگاه اینوتکس 2021 بود که با هدف برگزاری جلسات منتورشیپ و مشاوره با منتورهای مطرح زیست بوم نوآوری و فناوری کشور، برای شرکت کنندگان نمایشگاه به صورت رایگان برگزار می‌شود و  فرصتی است برای بنیانگذاران استارتاپ‌ها، اعضای فعال در کسب و کارهای نوپا و کلیه افراد  در زیست بوم نوآوری و فناوری تا به صورت رایگان از خدمات پاویون منتورها و مشاوران جهت توسعه و کسب و کار خود استفاده نمایند.
امسال خدمات مشاوره و منتورشیپ در 30 حوزه تخصصی از جمله حوزه‌های مدیریت و رهبری کسب و کار، توسعه کسب و کار، بازاریابی دیجیتال، بلاکچین و ..ارائه می شود.

"هیچ هاپ" و "رایان پلیمر آرتا" در سکوی رقابت
این گزارش، کمی جزئی تر به رویداد استیج اینوتکس می پردازد چرا که امسال این سکو میزبان دو استارت آپ تبریزی در رقابت های نیمه نهایی بود و تحربه ای جدید را برای این دو استارت آپ به دنبال آورد.
 "هیچ‌هاپ" استارت آپی است که در پلتفرم نرم افزار خود یک بستر برای ایجاد ارتباط دو سویه بین گردشگر و تسهیلگر سفر (راهنمای سفر) است که کمک می کند، مسافر سفری دلپذیرتر، آسان تر و ارزان تر را تجربه کند.
هیچ (Hitch) و هاپ (Hop) هر دو به معنی سفر است، و ترکیب این دو کلمه در "هیچ‌هاپ" شبکه‌ای متشکل از مسافران و تسهیل‌گران سفر خلاصه شده است.


 
"رایان پلیمر آرتا" با هدف تولید پلیمر های زیست تخریب پذیر در سال ۱۳۹۸ فعالیت خود را آغاز کرد و محصول تولیدی شرکت،پلیمر پلی لاکتیک اسید از ضایعات کربوهیدراتی می باشد که می تواند به طور کامل جایگزین پلیمر های غیر زیست تخریب پذیر شود .


 
این گزارش حاکی است، "چم چم" نیز با شرکت در رقابت های اینوتکس پیچ تبریز توانست مقام سوم را اذعان خود کند و همچنین با اعتبار داده شده از سوی شرکت شهرک های سرمایه گذاری تبریز غرفه ای در نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری اینوتکس تخصیص داده شد تا بتواند در این نمایشگاه به تبلیغ در حوزه فعالیت خود بپردازد.
"چم چم" سامانه جستجوی هوشمند ترکیبات شیمیایی و تحقیقاتی است که برای تامین کنندگان خود ویترین عرضه محصولات، آن هم با فیلترینگ تخصصیست و هدف دارد با ایجاد تحول در بازار سنتی فروش ترکیبات شیمیایی مشکلات عدیده این حوزه را حل کند.
انتهای پیام/

پژوهشیار