رییس حفاظت بهداشت و ارتقای سلامت دفتر مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت:

آنچه که در شهر سهند مشاهده کردیم، مایه غرور بود

1400/03/03 - 22:48 - کد خبر: 44499
شهر سهند

نصر: رییس حفاظت بهداشت و ارتقای سلامت دفتر مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت گفت: آنچه که در شهر سهند مشاهده کردیم، مایه غرور بود و امیدواریم این شهر به عنوان شهر سالم انتخاب شود.

به گزارش نصر، ماها الاداوی روز دوشنبه در مراسم  اختتامیه ارزیابی نهایی برنامه‌ی شهر سالم سهند اظهار کرد: ما دو روز در این شهر بودیم اما پنج سال است که این طرح را آغاز کرده ایم و به خاطر شرایط کرونایی و مشکلات مسافرت، جلسات ارزیابی را از مدت ها قبل به‌صورت مجازی برگزار کردیم.
وی ادامه داد: ۶۴ شاخص از ۸۰ شاخص نیاز است تا یک شهر به عنوان شهر سالم معرفی شود که این شهر توانسته این شاخص ها را به حداکثر سطح خود برساند.
وی خاطرنشان کرد: آنچه که ما مشاهده کردیم مایه غرور و افتخار بود و مسئولین محترم شهر در حد توان خود کار کرده اند.
رییس حفاظت بهداشت و ارتقای سلامت دفتر مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت تاکید کرد: مشارکت مردم را در این طرح در بهترین سطح ممکن مشاهده کردیم و عاملی که منجر به خوب بودن روند کار شده است، تعهدی بود که در داخل مجموعه وجود داشت به‌طوریکه یک گروه قدرتمند با مشارکت تیمی بالا حضور داشتند که تنها هدفشان موفقیت بود و جایی برای شکست وجود نداشت و مردم  نه از روی ترس بلکه از روی اعتماد، به بانیان این طرح احترام می‌گذاشتند.
وی، مشارکت بخش خصوصی را در این طرح قوی و سازمان یافته عنوان کرد و افزود: باید این تجربه را به سایر شهرها منتقل کنیم.
وی ادامه داد: نوساز بودن شهر سهند یک سری چالش هایی را به وجود آورده است که به عنوان مثال اکثر افراد به صورت موقت در مساکن مهر اسکان یافته اند و اکثرا برای خواب و استراحت به این شهر آمده اند ولی محل کارشان خارج از این شهر است و کسی که می گوید من اهل سهند هستم، باید علاوه بر محل خواب، محل کارش نیز در این شهر باشد.
الاداوی در تشریح برخی نقاط ضعف نیز گفت: شهر سهند می‌توانست در مواجه با افراد معلول دوستانه تر رفتار کرده و تسهیلات ویژه ای ارائه دهد و علی‌رغم وجود همکاری بین بخشی، گاهی امکانات مناسبی برای افراد معلول در نظر گرفته نشده است.
وی در پایان اظهار کرد: خوشحالم که من نیز جزیی از این برنامه بودم و امیدوارم شهر سهند به عنوان پانزدهمین شهر سالم ثبت شود.
به گزارش ایسنا، کارشناسان سازمان جهانی بهداشت بعد از دو روز حضور در شهر جدید سهند و بازدید از امکانات بهداشت و درمان، آموزش، خدمات، شهری و ... در مورد اعطای گواهی‌نامه کسب عنوان شهر سالم تصمیم گیری خواهند کرد.
انتهای پیام/

پژوهشیار