رئیس سازمان صمت استان:

۱۷ واحد صنعتی جدید در آذربایجان شرقی راه اندازی شد

1400/03/03 - 21:34 - کد خبر: 44494
واحد صنعتی

نصر: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به رشد ۲.۴ برابری در زمینه ایجاد واحدهای صنعتی جدید در استان در فروردین ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل،گفت: در نخستین ماه سالجاری ۱۷ واحد صنعتی جدید با سرمایه گذاری بیش از ۲۹۰ میلیارد تومان و اشتغال زایی ۳۸۶ نفر راه اندازی شد.

به گزارش نصر، حبیب امین زاده روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده بر اساس اهداف محوری وزارت صمت در سال" تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها "، گفت : واحدهای تولید مواد و محصولات شیمیائی، محصولات غذایی و آشامیدنی ها و ابزار پزشکی دقیق- ساعت از بیشترین واحدهای راه اندازی شده است.
وی با بیان اینکه در فروردین ماه امسال ۱۵طرح توسعه ای واحدهای تولیدی با سرمایه گذاری ۱۵۹ میلیارد تومان زمینه اشتغال برای ۲۵۸ نفر را فراهم کرده است ، افزود: ساخت ماشین آلات و تجهیزات، محصولات لاستیکی و پلاستیکی و محصولات فلزی از جمله طرح های توسعه ای در واحدهای تولیدی استان در مدت یاد شده است.

رشد پنج برابری صدور پروانه اکتشاف معدن در آذربایجان شرقی
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با تأکید بر اهمیت زنجیره تأمین و زنجیره ارزش در صنایع معدنی و همچنین توسعه معادن استان گفت: این استان در زمینه رشد صدور پروانه اکتشاف معدن در فروردین ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد پنج برابری داشته است.
وی با اشاره به صدور ۱۸ فقره مجوز برداشت شن و ماسه و خاک رس از طریق ادارات صمت شهرستان ها در یک ماهه اول امسال، ادامه داد: بیشترین مجوز برداشت صادره مربوط به شهرستان شبستر می باشد.
در آذربایجان شرقی به عنوان یکی از قطب های صنعتی کشور با محوریت بخش خصوصی، بیش از چهار هزار واحد تولیدی و صنعتی فعال وجود دارد. 
سال گذشته ۲۵۳ واحد جدید تولیدی در آذربایجان‌شرقی راه اندازی شد.
انتهای پیام/

پژوهشیار