خبر/

تزریق واکسن کرونا در کشور به مرز ۳ میلیون دوز رسید

1400/03/02 - 15:28 - کد خبر: 44398
واکسیناسیون سالمندان، واکسیناسیون عمومی

نصر: گزارش های روزانه وزارت بهداشت نشان می دهد که تا کنون بیش از دو میلیون و ۹۹۱ هزار دوز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

به گزارش نصر، تا کنون ۲ میلیون و ۵۳۶ هزار و ۶۲۷ نفر دوز اول واکسن کرونا و ۴۵۵ هزار و ۲۳۲ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده‌اند.
بر همین اساس، مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به دو میلیون و ۹۹۱ هزار و ۸۵۹ دوز رسید.
به گفته علیرضا زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، تا کنون افزون بر ۶۰ درصد افراد بالای ۷۵ سال و بیش از ۸۵ درصد افراد بالای ۸۰ سال در تهران واکسینه شده‌اند.
در همین حال، فرآیند ثبت نام افراد ۷۰ سال به بالا از اول خرداد ۱۴۰۰ در کشور آغاز شده است.
این در حالی است که علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، با اشاره به آغاز واکسیناسیون ۷۰ ساله‌ها، عنوان داشت که این افراد می‌توانند به سایت مراجعه و ثبت نام کنند. بعد از ثبت نام پیامکی برای آنها ارسال می‌شود که زمان و مکان واکسیناسیون را به آنها اعلام می‌کند که باید همان موقع که معین شده مراجعه کنند تا تجمعی ایجاد نشود و مطمئن باشند که واکسن برای همه آنها هست.
وی با بیان اینکه مزایای واکسن زدن اصلاً قابل قیاس با عوارض ناچیز آن نیست، تاکید کرد: کسانی که واکسن می‌زنند ناقل نمی‌شوند اما باید مثل بقیه مردم پروتکل‌ها را رعایت کنند برای اینکه ایمنی آنها دو هفته بعد از دریافت دوز دوم تزریق ایجاد می‌شود.
انتهای پیام/

پژوهشیار