نخستین زن المپیکی ایران؛

پیشکسوتان در فدراسیون ژیمناستیک جایگاهی ندارند

1398/07/28 - 11:35 - کد خبر: 4437
پیشکسوتان، نخستین زن المپیکی

نصر: زن ژیمناستیک کار ایرانی که سابقه حضور در المپیک را دارد با گلایه از شیوه برخورد با پیشکسوتان این رشته گفت: برخورد مدیریت با قدیمی‌های این رشته موجب شکل‌گیری روابط سردی با فدراسیون شده است.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، جمیله سروری دیروز در گفت”وگویی اظهار داشت: بیش از نیم سده است که با ژیمناستیک زندگی می”کنم و تمام تاریخ این رشته را در بر هستم تاریخی که فراز و نشیب”های زیادی داشته است. در چند سال اخیر رفتاری از سوی مدیریت این فدراسیون با من و دیگر پیشکسوتان شده است که جای تعجب دارد.

در ۶۰ سال گذشته نظاره”گر تمام اتفاقات ژیمناستیک بودم و از افتخارات آن بی”خبر نیستم. موفقیت”هایی به دست آوردم که موجب شد تا به المپیک ۱۹۶۴  اعزام شوم و این تاریخ ثبت”شده است. اما برخی به دنبال انکار من هستند اما تا زمانی که زنده باشم اجازه خدشه”دار کردن نامم نخواهم داد.

نایب”رئیس سابق زنان فدراسیون ادامه داد: هم سابقه آموزش در آموزش و پروش دارم و هم مسؤولیت در فدراسیون و این موجب شده تا از این رشته دور نباشم. با عشق و علاقه این کار انجام دادم. کسی که اکنون متصدی فدراسیون است برخورد مناسبی با پیشکسوتان ندارد. البته ایشان حق دارد که با تیم مدیریتی خود کار کند. دو سال است که با فدراسیون کاری ندارم و آنان علاقمند به همکاری نبودند. از نظر دست”اندرکاران فدراسیون جایگاهی در این رشته ندارم و این تنها شامل من نیست بلکه بسیاری از استخوان دار های این رشته نیز به سرنوشت من دچار هستند.

نخستین زن المپیکی ایران در ادامه افزود: برای برخی از رفتارها متاثر و متاسف شدم. بار کج کنونی به منزل نخواهید رسید زیرا دوران مدیریت کوتاه است و نباید با بی”احترامی به دنبال احترام بود. نباید به دنبال برجسته کردن برخی از مسائل براتی مطرح کردن خود باشیم. اگر کسی به دنبال تاریخ”سازی و مطرح خود به”عنوان اولین است باید گفت که من بیش از هر کس دیگر اولین”ها را می”شناسم.

وی در پایان تصریح کرد: ژیمناستیک ایران بخصوص در بخش بانوان نابودشده است و برای این حرفم سند دارم. دلیل این نابودی این است که افرادی در مسند کار قرار گرفتند که تخصصی در آن ندارند.

انتهای پیام/

پژوهشیار