به گزارش نصر، اپل یک بار دیگر توانسته است از نگاه مؤسسه”ی Int↔rbrℜn↓ لقب ارزشمندترین برند دنیا را از آن خود کند. با این موفقیت، اپل برای هفتمین سال متوالی توانسته است لقب ارزشمندترین برند دنیا را برای خود نگه دارد. در رتبه”بندی مؤسسه”ی Int↔rbrℜn↓ تا حد زیادی به وضعیت مالی شرکت”ها توجه می”شود، اما این مؤسسه تمرکز بیشتری روی فاکتورهایی دارد که باعث می”شوند خود برند (صرف”نظر از وضعیت مالی”اش) یک برند ارزشمند باشد.
Int↔rbrℜn↓ در این رابطه می”گوید: «ما درک عمیقی از تأثیراتی که یک برند قدرتمند روی گروه”های مهم ذی”نفعش می”گذارد داریم. این گروه”ها به”طور مستقیم روی رشد یک کسب”و”کار تأثیر می”گذارند و از میان آن”ها می”توان به مصرف”کنندگان، کارمندان خود شرکت و همچنین سرمایه”گذاران اشاره کرد. برندهای قدرتمند روی انتخاب مشتریان اثرگذار هستند و باعث بروز وفاداری در آن”ها می”شوند.»
این مؤسسه در ادامه”ی بیانیه”اش می”گوید: «افزون بر موارد یادشده، برندهای قدرتمند بیشتر جلب”توجه می”کنند، توانایی بیشتری در زمینه”ی حفظ مشتریان دارند و بیشتر از بقیه”ی برندها برای شکوفاکردن استعدادها، در افراد مختلف انگیزه ایجاد می”کنند. در ضمن این برندها به”طور کلی می”توانند هزینه”های مربوط به سرمایه”گذاری را کاهش دهند. روش ما برای شناسایی ارزش برندهای مختلف به””طور ویژه به”گونه”ای طراحی شده است که تمامی فاکتورهای یادشده را پوشش دهد.»
در جدول زیر می”توانید نظاره”گر ارزشمندترین برندهای دنیا از نگاه مؤسسه”ی Int↔rbrℜn↓ باشید:
مؤسسه”ی اینتربرند، اسامی ارزشمندترین برندها را با درنظرگرفتن ۱۰ فاکتور انتخاب می”کند که هر یک از این فاکتورها مواردی کلیدی برای مشتریان به”شمار می”آیند تا با اتکا به آن”ها، محصولات آن شرکت خاص را به محصولات شرکت”های رقیب ترجیح دهند. ۱۰ فاکتور موردبحث شامل این موارد هستند: شفافیت با کاربران، متعهد بودن، نحوه”ی اداره”ی برند، میزان پاسخ”گویی، میزان ارتباطات، میزان تعامل با مشتریان، میزان تفکیک”سازی، میزان ثبات، میزان اعتبار و میزان حضور در بازار.
در سال ۲۰۱۸ میلادی اپل توانست در سه مورد از فاکتورهای بالا بهترین امتیاز ممکن را کسب کند و بالاتر از بقیه”ی برندها قرار گیرد، این شرکت در سال ۲۰۱۷ نیز توانسته بود در دو مورد از این سه فاکتور، بالاترین امتیاز را کسب کند. این دو فاکتور، میزان تفکیک”سازی و میزان تعامل با مشتریان بودند. در ضمن فاکتور میزان ثبات در سال ۲۰۱۸ به این دو فاکتور اضافه شده بود. با این”حال امسال فاکتور نحوه”ی اداره”ی برند، جایگزین میزان ثبات شده است.
گوگل، دومین برند باارزش دنیا در سال ۲۰۱۹ است
مؤسسه”ی اینتربرند در انتهای گزارشش مدعی شده است که اپل هم”اکنون ارزشی معادل ۲۳۴ میلیارد دلار آمریکا دارد؛ این میزان در مقایسه با رقم سال گذشته”ی میلادی، ۹ درصد افزایش یافته است. داشتن چنین ارزشی باعث می”شود اپل در سال ۲۰۱۹ نیز ارزشمندترین برند دنیا باشد.
در ضمن گوگل با ارزش ۱۶۷ میلیارد دلار در رده”ی دوم، آمازون با ارزش ۱۲۵ میلیارد دلار در رده”ی سوم، مایکروسافت با ارزش ۱۰۸ میلیارد دلار در رده”ی چهارم و کوکاکولا با ارزش ۶۳ میلیارد دلار در رده”ی پنجم جای گرفته”اند. ارزش گوگل در مقایسه با سال قبل به”میزان ۸ درصد، آمازون به”میزان ۲۴ درصد و مایکروسافت به”میزان ۱۷ درصد افزایش پیدا کرده است. این درحالی است که شاهد افت ۴ درصدی ارزش برند کوکا کولا در مقایسه با سال گذشته”ی میلادی هستیم.
انتهای پیام/