مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان خبر داد؛

توسعه خوشه‌ای ۹ صنعت در زنجان

1398/07/24 - 17:05 - کد خبر: 4359
ایرج احمدی، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی

نصر: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان گفت: ۹ صنعت در استان زنجان به‌عنوان صنایع دارای ظرفیت توسعه خوشه‌ای تعریف شده است.

به گزارش نصر به نقل از ایسنا، ایرج احمدی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: توسعه فعالیت”های خوشه”ای در جوامع امروزی امری مرسوم و مطلوب است و استقبال از این موضوع توسط کشورهای مختلف بیانگر اهمیت آن است و هند یکی از کشورهای پیشرو در توسعه فعالیت”های خوشه”ای در جهان است.

این مسئول ادامه داد: در کشور ما نیز طی چند سال اخیر توسعه فعالیت”های خوشه”ای آغاز شده و در سال ۹۰ طبق نقشه فراگیری که از سوی سازمان صنایع کوچک و شهرک”های صنعتی ایران تهیه شده است.

وی با اشاره به اینکه ۹ صنعت در استان زنجان به عنوان صنایع دارای ظرفیت توسعه خوشه”ای تعریف شد، افزود: صنایع روی، فرش، کفش هیدج، چاقو، مس، ملیله، کشمش و توریسم ظرفیت”های خوشه”ای استان است و در حال حاضر نقشه فراگیر توسعه خوشه”های صنعتی استان در حال به”روزرسانی است.

احمدی با اشاره به فعالیت خوشه فرش زنجان، تصریح کرد: این صنعت که بیش از ۴۰ هزار بافنده داشت با همکاری ذی”نفعان و نیز تعاونی”های بافندگان فرش به نتایج مطلوبی دست یافت. خوشبختانه بیش از ۵۰ درصد برنامه”های پیش”بینی شده برای این خوشه عملیاتی و موفقیت”آمیز بود و در حال حاضر نیز ذی”نفعان فرش فعالیت مطلوبی در استان دارند.

مدیرعامل شرکت شهرک”های صنعتی استان زنجان در رابطه با خوشه کفش هیدج، یادآور شد: این خوشه یکی از خوشه”های موفق کشور است که به علت موفقیت آن نخستین سایت تخصصی کارگاهی ایجاد و در حال حاضر سالانه ۹ میلیون جفت کفش توسط صنعتگران این شهر تولید می”شود که امیدوارم با تمهیدات صورت گرفته این رقم در سال”های آینده افزایش یابد.

وی با بیان اینکه برای افزایش بهره”وری و کیفیت ضروری است؛ فعالان این عرصه نسبت به به”روز رسانی ماشین”آلات و استفاده از تکنولوژی جدید اقدام کنند، خاطرنشان کرد: عامل توسعه خوشه وظیفه دارد، با تیم”سازی مناسب و استفاده از ظرفیت نخبگان نسبت به حساس”سازی ذی”نفعان اقدام و با ترمیم نقاط ضعف، برنامه”های پیش”بینی شده خود در این زمینه را به سرانجام برساند.

انتهای پیام/

پژوهشیار