رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز؛

افزایش ناگهانی مبلغ عوارض نوسازی نارضایتی شهروندان را در پی داشته است

1398/07/21 - 17:56 - کد خبر: 4170
برنامه و بودجه

نصر: رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز در آغاز جلسه کمیسیون برنامه و بودجه ضمن اشاره به افزایش ناگهانی میزان عوارض نوسازی گفت: این موضوع عاملی برای مراجعات مکرر شهروندان و اعلام نارضایتی توسط آنها شده است.

به گزارش نصر، محمد باقر بهشتی با اشاره به اینکه افزایش عوارض نوسازی ناشی از افزایش چند برابری عوارض پسماند است اظهار داشت: رسیدگی به این موضوع باید در دستور کار شهرداری تبریز قرار گیرد.
پس از بحث و تبادل نظر اعضا کمیسیون مقرر شد که اولا طی سال 98 عوارض پسماند یک دوم عوارض نوسازی محاسبه شود، دوما میزان مازاد پرداختی توسط شهروندان در سال جاری، از بابت عوارض نوسازی به عنوان طلب تسویه شود.
در پایان پس از بررسی های صورت گرفته، مقرر شد این موضوع طی لایحه ای دو فوریتی به صحن شورای اسلامی شهر تبریز ارائه شود.
دومین لایحه مورد بررسی در جلسه کمیسیون برنامه و بودجه در خصوص تجویز تامین اعتبار با برآورد اولیه به مبلغ صد میلیارد ریال جهت رفع معارض در پارک عباس میرزا و تملک املاک به صورت فازبندی و اعمال اصلاح و متمم بودجه سال جاری مطرح شد.
در ادامه شهردار منطقه دو تبریز با بیان اینکه در گذشته اراضی مذکور در پارک عباس میرزا با زحمات فراوان توسط سازمان پارکها و شهرداری مرکز تملک شده است گفت: ادامه روند تملک اراضی باقی مانده در پارک عباس میرزا، برای جلوگیری از ایجاد هرگونه اشتباه در تملک این اراضی، باید توسط سازمان پارکها صورت بگیرد.
باقر خوشنواز اضافه کرد: شهرداری منطقه دو تبریز نیز با تعیین ردیف بودجه و اعتبار هزینه تملک این اراضی را بصورت نقدی و غیر نقدی پرداخت خواهد کرد.
بهشتی در ادامه با اشاره به اختیارات شهرداری در خصوص جابجایی بودجه خواستار اجرای اقدامات لازم در این خصوص شده و گفت: امکان افزایش سقف بودجه میسر نبوده و در نهایت وضعیت حقیقی شرایط این پروژه باید مشخص شود.
در پایان این جلسه موضوع افزایش نرخ پارکینگ داری و وصول ورودیه پارکینگ ها از مبلغ یکهزار و پانصد به دو هزار تومان به ازای هر خودرو سواری و هر ساعت اضافه از یکهزار تومان به دو هزار تومان مطرح و به دلیل ذیق وقت بررسی این لایحه به جلسه بعدی موکول شد.

انتهای پیام/

پژوهشیار