مدیرکل راه آهن شمال غرب کشور؛

رونق اقتصادی، ظرفیت بارگیری راه آهن شمال غرب را ۱۳۷ درصد رشد داد

1400/01/21 - 10:00 - کد خبر: 40615
کامیون، صادرات

نصر: مدیرکل راه آهن شمالغرب کشور گفت: رونق و پویایی اقتصادی ظرفیت بارگیری ریلی از راه آهن این منطقه را در سال گذشته ۱۳۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داد.

به گزارش نصر، علی خدایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار افزود: تن کیلومتر بارگیری شده راه آهن شمالغرب در سال گذشته ۸۶۴ میلیون و ظرفیت بارگیری شده نیز ۷۶۷ هزار تن بود.
به گفته وی در سال ۹۸ از راه آهن منطقه شمالغرب کشور  ۲۲۲ تن کیلومتر و تناژ بارگیری نیز ۵۵۸ هزار تن بود که سال گذشته رشد ۲۸۸درصدی تن کیلومتر بارگیری و ۱۳۷درصدی ظرفیت بارگیری شده را ثبت کردیم.
 مدیر کل راه آهن شمالغرب کشور گفت: جذب و حمل محموله کنسانتره سنگ آهن از مبداء این ایستگاه ها به مقصد خراسان و سنگان در شرق کشور از مهمترین عوامل افزایش تن کیلومتر و تناژ بارگیری راه آهن شمالغرب در سال جهش تولید بود.
خدایی خاطرنشان کرد: از راه آهن این منطقه با استفاده از ظرفیت ریلی کنسانتره، سنگ آهن، کود، خاک روی و خاک مس جابجا شده است.
 وی اظهارداشت: سه چشمه بار جدید با تبدیل ایستگاه های درجه ۲ سلطانیه، آذرپی و  قروه با یک اقدام جهادی و شبانه روزی به سایت های مهم تخلیه و بارگیری شدند.
مدیرکل راه آهن شمالغرب کشور گفت: با وجود اینکه این ایستگاه های باری بیان شده حداقل امکانات تخلیه و بارگیری را دارند اما این تبدیل را محقق کردیم.
خدایی تاکید کرد: استفاده حداکثری از پتانسیل ها و ظرفیت های موجود و توجه به مقوله مهم بهره وری، ارتباط مستمر با مراکز صنعتی، شناسایی چشمه های جدید بار، انعقاد تفاهم نامه با صاحبان معادن، صنایع و بار، تسریع در انجام فرآیندهای تخلیه و بارگیری از مهمترین اقدامات انجام شده در سال گذشته بود که افزایش و رشد فعالیت ها را محقق کرد.
وی اضافه کرد: راه آهن شمالغرب کشور نیز در سال گذشته نیز با رشد ۱۰۷ درصدی رکورد تُن کیلومتر بار خالص و ناخالص حمل شده راه آهن شمالغرب کشور در ۲۰ سال اخیر را شکست.
به گزارش ایرنا، تخلیه بار در ایستگاه باز بین المللی بناب با کد  ۰۷۱۰ فعال است و این ایستگاه در شبکه (UIC ) شناخته شده است.
ایستگاه باز بین المللی بار بناب یک ایستگاه بعد از سلطانیه قرار دارد، ۲ ایستگاه باری دیگر نیز در راه آهن منطقه شمالغرب کشور و در استان‌های قزوین و مراغه فعال است و در این ایستگاه‌ها ترانزیت خارجی، حمل و بارگیری می شود.
ایستگاه باز بین المللی بناب، مبدا و مقصد بار ترانزیت در سطح شبکه های راه آهن‌های دنیا (UIC) شده است.
شبکه‌های راه آهن عضو اتحادیه بین المللی راه آهن‌ها می توانند از این ایستگاه به عنوان مبداء و مقصد کالا استفاده کنند.
انتهای پیام/

پژوهشیار