رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان؛

سرمایه‌گذاری طرح‌های صنعتی زنجان ۴۸ درصد رشد یافت

1398/07/18 - 15:56 - کد خبر: 3970
سرمایه گذاری، زنجان

نصر: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به صدور ۴۳۸ مورد جواز تاسیس و توسعه طرح صنعتی در ۶ ماهه اول سال جاری در این استان، گفت: سرمایه‌گذاری پیش‌بینی شده برای این طرح‌ها بالغ بر ۳۴ هزار میلیارد ریال است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴۸ درصد رشد دارد.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، ناصر فغفوری امروز در گفت و گویی افزود : در ۶ ماهه اول سال جاری ۴۳۸ مورد جواز تاسیس و توسعه طرح صنعتی در استان صادر شده که در مقایسه با ۳۰۳ مورد در مدت مشابه سال گذشته ۴۴ درصد افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: راه‌اندازی این طرح‌ها برای هشت هزار و ۴۷۰ نفر اشتغال ایجاد می‌کند.

فغفوری با اشاره به سهم ۱.۳ درصدی استان از جمعیت کشور، اظهار داشت: سهم استان زنجان در صدور جواز تاسیس و توسعه طرح‌های صنعتی نسبت به کشور ۴.۳ درصد بوده و بیش از سهم جمعتی استان است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: تا کنون یک هزار و ۷۵۵ جواز تاسیس و توسعه طرح صنعتی در این استان صادر و سرمایه‌گذاری پیش‌بینی شده برای این طرح‌ها بالغ بر ۲۸۱ هزار میلیارد ریال است.

این مسئول افزود: اشتغال پیش‌بینی شده با اجرای این طرح‌ها نیز ۵۷ هزار و ۳۰۴ شغل است.

فغفوری خاطرنشان کرد: عمده محصولات تولیدی پیش‌بینی شده برای این طرح‌ها شامل محصولات غذایی و آشامیدنی‌ها، محصولات فلزی، محصولات شیمیایی، منسوجات، لاستیک و پلاستیک، محصولات کانی غیرفلزی، ماشین‌آلات و تجهیزات و دستگاه‌های برقی است.

وی اظهار داشت: طبق برنامه‌ریزی‌ها در سال جاری تمرکز مدیران بر رونق تولید و رفع موانع آن در واحدهای صنفی، صنعتی و معدنی است.

فغفوری تصریح کرد: تلاش می‌شود تا توجه به صنایع با تکنولوژی بالا و دانش‌بنیان، توجه به روابط عمومی و همکاری‌های بین‌المللی مبتنی بر دیپلماسی اقتصادی و توجه به توسعه صادرات غیرنفتی در محور برنامه‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قرار گیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه به طور تقریبی تمام صنعت استان متعلق به بخش خصوصی است، گفت: این امر، نشان‌دهنده قابلیت حضور بخش خصوصی و فراهم بودن زمینه فعالیت آن در استان است.

انتهای پیام/

پژوهشیار