خبر/

پیگیری مطالبات روستائیان ارمغان سفر استاندار زنجان به ایجرود

1398/07/18 - 14:54 - کد خبر: 3961
سفر استاندار، زنجان

نصر: استاندار زنجان در سفر یک روزه خود به شهرستان ایجرود در بین اهالی روستاهای سفیدکمر، خویین و جوقین در این شهرستان حاضر شد و ضمن آشنایی با مسائل و مشکلات این روستاها، دستورات لازم برای حل آنها را صادر کرد.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، استاندار زنجان دیروز در دور دوم سفرهای شهرستانی خود، به ایجرود سفر کرد و در جریان این سفر یک روزه ضمن حضور در ستاد اقتصاد مقاومتی که به طور اختصاصی به مسائل این شهرستان اختصاص داشت، به روستاهای سفیدکمر، خویین و جوقین در ایجرود رفت و از نزدیک با اهالی این روستاها دیدار و گفت و گو کرد. دهگردشی استاندار در شهرستان ایجرود تا شامگاه چهارشنبه به طول انجامید و فتح الله حقیقی با صبر و حوصله پای صحبت روستاییان نشست.  

استاندار زنجان در جمع اهالی این روستاها به تلاش مدیران برای حل مشکلات و کاستی ها در روستاها اشاره کرد و گفت: به یاری خدا در آینده طرح های در نظر گرفته شده برای شهرستان ایجرود یک به یک اجرا می شوند.

حقیقی افزود: هماهنگی های لازم برای جبران کاستی ها در ایجرود انجام شده و هدف این است تا روند توسعه در این شهرستان شتاب گیرد.  

شماری از اهالی روستای "سفیدکمر" از سخت گیری بانک در اخذ ضامن برای تسهیلات گلایه داشتند که با دستور استاندار قرار شد موضوع از طریق شورای بانک های استان پی گیری شده و قانون ضامن های زنجیره ای در پرداخت تسهیلات به روستاییان اجرا شود.

همچنین برای مشکل حوضچه فاضلاب و مهار سیلاب در روستای سفید کمر قرار شد فرماندار شهرستان ایجرود و مدیرکل منابع طبیعی استان به همراه مسئولان محلی ضمن بازدید از منطقه، راهکاری را برای رفع این مشکل تا شنبه هفته آینده ارائه دهند.  

روستای سفید کمر ۳۴۷ نفر جمعیت دادر و دربخش حلب شهرستان ایجرود واقع است.

روستای تاریخی" خویین" مقصد بعدی استاندار در دهگردشی در شهرستان ایجرود بود. حقیقی در این روستا از عملیات اجرایی احداث یادمان شهدا بازدید و سپس بوستان گردشگری روستای خویین را افتتاح کرد.  

۱۴۶ میلیون تومان هزینه از محل اعتبار دهیاری روستا، صرف احداث بوستان گردشگری روستای خویین شده است.  

همچنین با حضور استاندار زنجان پروژه مشارکتی آبرسانی روستای خویین نیز به بهره برداری رسید.  

کل اعتبار هرینه شده برای اجرای این طرح ۴۴۰ میلیون تومان است که ۳۸۰ میلیون تومان آن توسط دهیاری و اهالی روستای خویی تامین شده است.  

در سفر استاندار زنجان به روستای خویین، عملیات بهسازی مسیر دسترسی به اثر تاریخی " میل خویین" نیز آغاز شد.  

روستای خویین در زمان حاضر ۲۶۳ نفر جمعیت دارد.  

گفتنی است  "خویین" و "سفید کمر"،   از روستاهای هدف گردشگری در شهرستان ایجرود هستند که آثار تاریخی برجسته و متعددی در آن ها وجود دارد.

روستای جوقین مقصد آخر استاندار زنجان در دهگردشی در ایجرود بود.  

حقیقی با حضور در بین اهالی این روستا، دستوراتی را برای حل مشکل آسفالت معابر روستا و اجرای طرح آبیاری در مزارع این روستا صادر کرد.  

شهرستان ایجرود با مساحت یک هزار و ۸۲۹ کیلومتر مربع در ۳۵ کیلومتری جنوب شهر زنجان واقع است. این شهرستان حدود۳۷ هزار نفر جمعیت دارد که ۹۱ درصد جمعیت آن در روستاها ساکن هستند.

روستای جوقین بالغ بر سه هزار نفر جمعیت دارد و در بخش مرکزی شهرستان ایجرود واقع است. 

انتهای پیام/

پژوهشیار