رییس هیئت ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی آذربایجان شرقی؛

برگزاری گردهمایی پهلوانان زورخانه ای به مناسبت میلاد حضرت علی (ع) در تبریز

1399/12/05 - 17:15 - کد خبر: 38367
زورخانه ای

نصر: رئیس هیئت ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی شهرستان تبریز با بیان اینکه هدف از این گردهمایی، تجدید بیعت با ولایت است، اظهار کرد: در این شب عزیز و به خاطر اینکه الگوی همه ورزشکاران زورخانه ای و پهلوانی، حضرت امیرالمومنین است، این مراسم را ترتیب دادیم تا بیش از پیش با منش و شیوه مردانگی آن بزرگوار آشنا شویم.

به گزارش نصر، حسین افتخاری گفت: همه ورزشکاران نه فقط ورزشکاران زورخانه ای، باید در کنار توجه به ورزش قهرمانی، به اخلاق ورزشی هم توجه بکنند و ورزش را فقط برای قهرمان شدن و کسب مدال خلاصه نکنند.
وی با اشاره به ارزش و مقام پیشکسوتان و بزرگان در بین ورزشکاران زورخانه ای گفت: در این رشته آداب و آئین خاصی هست که باید به همه رشته ها سرایت کند، از جمله تذهیب نفس، احترام به پیشکسوتان و بزرگان، توجه به معنویات، سلامت جسمانی و ... که به وضوح در ورزش زورخانه ای قابل لمس است.
افتخاری با اشاره به جزئیات این گردهمایی گفت: در شب میلاد حضرت علی (ع) و پس از اقامه نماز مغرب و عشاء، این مراسم با حضور امام جمعه محبوب شهر تبریز، استاندار آذربایجان شرقی و مسئولین دیگر استانی، در محل زورخانه علی بن ابیطالب شهرستان تبریز برگزار و از پیشکسوتان این رشته باستانی و فرهنگی، تجلیل خواهد شد.
وی ابراز کرد: اجرای آواز خوانی توسط مرشد زورخانه در مورد زندگی و سیره امیرالمومنین و همچنین آماده کردن کیک دو هزار نفری از دیگر برنامه های این مراسم معنوی و ورزشی است.
رئیس هیئت ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی شهرستان تبریز در پایان با اشاره به شرایط بهداشتی و رعایت پروتکل های ابلاغی گفت: برای اجرای این مراسم، تمهیدات کافی تدارک دیده شده است و امیدواریم با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی، هیچ مشکلی در اجرای این برنامه نداشته باشیم.
انتهای پیام/

پژوهشیار