جوابیه روابط عمومی سازمان مدیریت پسماند های شهرداری تبریز:

هیچ مبلغی از زباله گردها اخذ نمی شود

1399/12/04 - 11:47 - کد خبر: 38286
زباله گرد

نصر: در پی انتشار خبری در رسانه های مجازی مبنی بر اخذ مبلغ توسط سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری تبریز از اصطلاحا زباله گردها، جوابیه ای توسط این سازمان منتشر شد.

به گزارش نصر، در پی انتشار خبری در رسانه های مجازی مبنی بر اخذ مبلغ توسط سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری تبریز از اصطلاحا زباله گردها و کسانی که اقدام به تفکیک و جمع آوری پسماندهای خشک از باکس‌های زباله موجود در سطح شهر می نمایند؛ موارد ذیل جهت تنویر افکار عمومی به اطلاع شهروندان محترم می رسد:
- شهرداری تبریز در سال ۱۳۸۹ قراردادی را با بخش خصوصی جهت اجرای طرح تفکیک از مبدا پسماند و تولید کود کمپوست به امضا رسانده و بر اساس آن تفکیک پسماند در سطح شهر و فروش آن بر عهده بخش خصوصی قرار گرفته است.
طی سالهای اخیر در راستای قرارداد منعقده و به تبع آن مشکلات اقتصادی و اجتماعی بوجود آمده در کشور عده ای به حرفه جمع آوری سماندها از باکس‌های زباله موجود در سطح شهر روی آوردند که در بیشتر اوقات به لحاظ عدم رعایت نکات بهداشتی و نظافتی مورد انتقاد مردم و مسوولان استانی و کشوری قرار گرفت که در راستای حل این موضوع طرح ساماندهی فعالین جمع آوری پسماندهای خشک در سطح شهر آغاز و بر اساس آن شناسنامه دار کردن این عزیزان و تجهیز آنها به کارت بهداشت و ... در راس امور قرار گرفت.
در رابطه با نحوه خرید پسماندهای خشک و با ارزش نیز در ادامه قرارداد منعقده بین شهرداری تبریز و بخش خصوصی کلیه بازیافت کنندگان می توانند پس از جمع آوری مواد با ارزش از پسماند با رعایت موارد بهداشتی و رعایت منظر شهری نسبت به فروش آن با فعالان مجاز با هر قیمتی که عموما شناور بوده و متغیر است اقدام نمایند.
روابط عمومی سازمان مدیریت پسماند های شهرداری تبریز
انتهای پیام/

پژوهشیار